Vyučující
|
-
Benešová Daniela, Prof. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Modely prostorové. Studenti zhodnotí význam prostorových modelů, jako jsou loutky, maskoty třídy, pro celkový rozvoj dítěte a pro vytvoření atmosféry v dětském kolektivu. 2. Didaktické pomůcky. Studenti provedou analýzu tipů didaktických pomůcek a navrhnou vlastní didaktickou pomůcku. 3. Realizace návrhu didaktické pomůcky, vytvoření návodu. 4. Realizace návrhu didaktické pomůcky, vytvoření návodu pro její využití. 5. Předvedení a uplatnění didaktické pomůcky pomocí mikroedukace, hodnocení pomůcky ostatními studenty pomocí evaluační karty. Studenti zhodnotí studenti účinnost a srozumitelnost zhotovené didaktické pomůcky. 6. Výroba a příprava divadelních scén v podmínkách třídy. Na základě poznatků z předmětu Tvořivá dílna 1 a za využití vlastního výrobku navrhnou studenti divadelní scénu v podmínkách třídy. 7. Výzdoba třídy a výrobky vhodné pro tyto účely. Na základě poznatků z předmětu Materiály a pracovní techniky navrhnou studenti využití dětské tvorby pro výzdobu mikro a makro interiéru. 8. Realizace pracovního námětu za využití dovedností získaných v předmětu MŠMA a MŠKP a její zapracování do seminární práce. 9. Soubor pracovních námětů pro výrobu didaktických pomůcek. Studenti si vytvoří na základě evaluace předvedených didaktických pomůcek vlastní soubor obdobných pomůcek.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 20 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Zkušenosti s praktickým využití materiálů, nástrojů, nářadí. |
Znalost technologií |
Odborné dovednosti |
---|
Zkušenosti s praktickým využití materiálů, nástrojů, nářadí |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Umět využít improvizovaných divadelních scén v podmínkách předškolního zařízení. |
Zvládnout využití různých materiálů pro výrobu dekorativních předmětů, didaktických pomůcek a hraček pro předškolní zařízení. |
Navrhnout výzdobu mikrointeriéru a makrointeriéru. |
Navrhnout didaktickou pomůcku tak, aby byla účelná. |
Odborné dovednosti |
---|
Zhotovit kulisy pro malé divadlo. |
Zhotovit výzdobu třídy. |
Zhotovit didaktickou pomůcku dle vlastního návrhu. |
Obecné způsobilosti |
---|
připravit podmínky pro divadlo - zhotovit provizorní kulisy, loutky zhotovit didaktickou pomůcku vyzdobit mikrointeriér a makrointeriér mateřské školy |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Expoziční metody - vyprávění, beseda, demonstrace, mikroedukace Hodnotící - evaluace a autoevaluace, rozbor mikroedukace Diagnostické - autoevaluace, studentská evaluace |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
individuální prezentace, průběžné hodnocení, evaluace a rozbor realizované mikroedukace |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Barff, Ursula; Burkhardt, Inge; Maier, Jutta. Velká kniha pro malé mistry. Praha : Ikar. 1997.
-
Borecký. Svět hraček. Praha.
-
Dawidovski, Marion. Veselé loutky. Praha, 1998. ISBN 978-80-7043-626-4.
-
Honzíková, Depešová. Kdo tvoří, ten nezlobí III aneb práce s loutkou v mateřské škole. Plzeň, 2017. ISBN 978-80-261-0729-3.
-
Honzíková, Depešová. Kdo tvoří ten nezlobí III aneb práce s loutkou v mateřské škole. Plzeň, 2017. ISBN 978-80-261-0729-3.
-
Honzíková, Depešová. Kdo tvoří ten nezlobí III aneb práce s loutkou v mateřské škole. Plzeň, 2017. ISBN 978-80-261-0729-3.
-
Honzíková, Jarmila. Kovy v pracovní výchově. Plzeň : Krajské centrum vzdělávání a Jazyková škola, 2006. ISBN 80-7020-159-2.
-
Honzíková, Jarmila. Lidové tradice v pracovní výchově. Plzeň : Krajské centrum vzdělávání, 2005. ISBN 80-7020-148-7.
-
Honzíková, Jarmila,; Mach, Petr; Novotný, Jan. Alternativní přístupy k technické výchově. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-626-4.
-
Honzíková, Jarmila. Netradičně v pracovní výchově. 1. vyd. Plzeň : Krajské centrum vzdělávání a Jazyková škola, 2005. ISBN 80-7020-149-5.
-
Honzíková, Jarmila. Nonverbální tvořivost v technické výchově. Plzeň : Západočeská univerzita, 2008. ISBN 978-80-7043-714-8.
-
Honzíková, Jarmila; Novotný, Jan. Dřevo v pracovní výchově. Plzeň : Krajské centrum vzdělávání a Jazyková škola, 2005. ISBN 80-7020-150-9.
-
Honzíková Jarmila, Novotný Jan. Plasty v pracovní výchově. Plzeň, 2007.
-
Leštinský. Hrajeme loutkové divadlo. Portál Praha, 1996.
-
Leštinský. Loutkové divadlo. Portál Praha, 1996.
-
Rödl. Loutkové divadlo. SPN Praha, 1965.
-
Staňková, Jitka. Lidové umění z Čech, Moravy a Slezska. 1. vyd. Praha : Panorama, 1987.
|