Předmět: Náslechová praxe

« Zpět
Název předmětu Náslechová praxe
Kód předmětu KMT/NAPNT
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Sieber Miloš, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Student hospituje v 5 vyučovacích hodinách svého aprobačního předmětu na příslušném stupni školy. Před vlastní náslechovou praxí proběhne informační setkání s vyučujícím předmětu, na němž studenti obdrží základní instrukce o průběhu praxe, o jejím zaměření, cílech, o způsobu vedení písemné dokumentace. Po ukončení náslechové praxe proběhne závěrečné setkání a hodnocení praxe, kde budou studenti reflektovat splnění cílů a záměrů praxe a diskutovat s vyučujícím o možnostech využití získaných poznatků ve svém dalším studiu.

Studijní aktivity a metody výuky
Studijní praxe
  • Kontaktní výuka - 12 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
základní znalosti z pedagogiky, pedagogické psychologie a didaktiky oboru technická výchova charakterizuje výchovně vzdělávací proces žáků
Odborné dovednosti
jmenuje užívané výukové metody, má znalostní a postojový základ pro aplikaci pedagogické teorie v oblasti technické výchovy. Student je schopen pozorovat a analyzovat edukační proces v praxi
Obecné způsobilosti
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran,
Výsledky učení
Odborné znalosti
Porozumí plánování vyučovacího procesu v hodině, volbě metod, forem a prostředků výuky.
Odborné dovednosti
student analyzuje konkrétní výukový proces a jeho jednotlivé aspekty student vyhodnocuje nastavení pracovního klimatu v hodině, diagnostikovat činnosti žáků i učitele a důležité interakce v procesu výuky student dokáže zpracovat strukturovaný hospitační záznam a věcně diskutovat o pozorovaných problémech
Obecné způsobilosti
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Studijní praxe,
Odborné dovednosti
Studijní praxe,
Obecné způsobilosti
Studijní praxe,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Portfolio,
Sebehodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Doporučená literatura
  • Vzdělávací program Národní škola : vzdělávací program pro 1. - 9. ročník základního vzdělávání. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1997. ISBN 80-04-26683-5.
  • Janík a kol. Oborové didaktiky: vývoj, stav, perspektivy. Brno, 2015.
  • Jeřábek, Jaroslav. Vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha : Fortuna, 1996. ISBN 80-7168-337-X.
  • Kol. Pedagogická praxe, metodické pokyny. Plzeň: ZČU v Plzni, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
  • Mužík, Jaroslav. Andragogická didaktika. Praha : Codex Bohemia, 1998. ISBN 80-85963-52-3.
  • Mužík, Jaroslav. Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Plzeň : Fraus, 2005. ISBN 80-7238-220-9.
  • Pasch, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.
  • Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-681-0.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr