Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Student hospituje v 5 vyučovacích hodinách svého aprobačního předmětu na příslušném stupni školy. Před vlastní náslechovou praxí proběhne informační setkání s vyučujícím předmětu, na němž studenti obdrží základní instrukce o průběhu praxe, o jejím zaměření, cílech, o způsobu vedení písemné dokumentace. Po ukončení náslechové praxe proběhne závěrečné setkání a hodnocení praxe, kde budou studenti reflektovat splnění cílů a záměrů praxe a diskutovat s vyučujícím o možnostech využití získaných poznatků ve svém dalším studiu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Studijní praxe
- Kontaktní výuka
- 12 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní znalosti z pedagogiky, pedagogické psychologie a didaktiky oboru technická výchova charakterizuje výchovně vzdělávací proces žáků |
Odborné dovednosti |
---|
jmenuje užívané výukové metody, má znalostní a postojový základ pro aplikaci pedagogické teorie v oblasti technické výchovy. Student je schopen pozorovat a analyzovat edukační proces v praxi |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Porozumí plánování vyučovacího procesu v hodině, volbě metod, forem a prostředků výuky. |
Odborné dovednosti |
---|
student analyzuje konkrétní výukový proces a jeho jednotlivé aspekty student vyhodnocuje nastavení pracovního klimatu v hodině, diagnostikovat činnosti žáků i učitele a důležité interakce v procesu výuky student dokáže zpracovat strukturovaný hospitační záznam a věcně diskutovat o pozorovaných problémech |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studijní praxe, |
Odborné dovednosti |
---|
Studijní praxe, |
Obecné způsobilosti |
---|
Studijní praxe, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Portfolio, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Vzdělávací program Národní škola : vzdělávací program pro 1. - 9. ročník základního vzdělávání. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1997. ISBN 80-04-26683-5.
-
Janík a kol. Oborové didaktiky: vývoj, stav, perspektivy. Brno, 2015.
-
Jeřábek, Jaroslav. Vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha : Fortuna, 1996. ISBN 80-7168-337-X.
-
Kol. Pedagogická praxe, metodické pokyny. Plzeň: ZČU v Plzni, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
-
Mužík, Jaroslav. Andragogická didaktika. Praha : Codex Bohemia, 1998. ISBN 80-85963-52-3.
-
Mužík, Jaroslav. Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Plzeň : Fraus, 2005. ISBN 80-7238-220-9.
-
Pasch, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.
-
Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-681-0.
|