Předmět: Náslechová praxe

« Zpět
Název předmětu Náslechová praxe
Kód předmětu KMT/NAPXT
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Sieber Miloš, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Student hospituje v 10 vyučovacích hodinách svého oboru při hodinách technické výchovy, aplikuje poznatky a dovednosti získané v teoretických předmětech. Před vlastní náslechovou praxí proběhne informační setkání s vyučujícím předmětu, na němž studenti obdrží základní instrukce o průběhu praxe, o jejím zaměření, cílech, o způsobu vedení písemné dokumentace. Po ukončení náslechové praxe proběhne závěrečné setkání a hodnocení praxe, kde budou studenti reflektovat splnění cílů a záměrů praxe a diskutovat s vyučujícím o možnostech využití získaných poznatků ve svém dalším studiu.

Studijní aktivity a metody výuky
Studijní praxe
  • Kontaktní výuka - 4 hodiny za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
základní přehled o systému našeho školství
definuje metody výuky
zná cíle vzdělávací oblasti a její obsah
Odborné dovednosti
identifikuje výukové prostředky v praxi
analyzuje vyučovací jednotku na základní úrovni
Obecné způsobilosti
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Výsledky učení
Odborné znalosti
Definuje strukturu vyučovací jednotky
jmenuje fáze vyučovacího procesu
Odborné dovednosti
zpracovává jednoduchý hospitační záznam a věcně diskutuje o pozorovaných problémech. Vytvoření představy o struktuře vyučovací jednotky
vyhodnocuje nastavení pracovního klimatu v hodině, diagnostikuje činnosti žáků i učitele a důležité interakce v procesu výuky.
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Studijní praxe,
Odborné dovednosti
Exkurze, soustředění, výuka v terénu,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Portfolio,
Sebehodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Doporučená literatura
  • Kol. Pedagogická praxe, metodické pokyny. Plzeň: ZČU v Plzni. ISBN 978-80-7043-590-8.
  • Mužík, Jaroslav. Andragogická didaktika. 1. vydání. Praha : Codex Bohemia, 1998.
  • Mužík, Jaroslav. Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Plzeň : Fraus, 2005. ISBN 80-7238-220-9.
  • Pasch, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.
  • Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-681-0.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr