|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Student hospituje v 10 vyučovacích hodinách svého oboru při hodinách technické výchovy, aplikuje poznatky a dovednosti získané v teoretických předmětech. Před vlastní náslechovou praxí proběhne informační setkání s vyučujícím předmětu, na němž studenti obdrží základní instrukce o průběhu praxe, o jejím zaměření, cílech, o způsobu vedení písemné dokumentace. Po ukončení náslechové praxe proběhne závěrečné setkání a hodnocení praxe, kde budou studenti reflektovat splnění cílů a záměrů praxe a diskutovat s vyučujícím o možnostech využití získaných poznatků ve svém dalším studiu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Studijní praxe
- Kontaktní výuka
- 4 hodiny za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| základní přehled o systému našeho školství |
| definuje metody výuky |
| zná cíle vzdělávací oblasti a její obsah |
| Odborné dovednosti |
|---|
| identifikuje výukové prostředky v praxi |
| analyzuje vyučovací jednotku na základní úrovni |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Definuje strukturu vyučovací jednotky |
| jmenuje fáze vyučovacího procesu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zpracovává jednoduchý hospitační záznam a věcně diskutuje o pozorovaných problémech. Vytvoření představy o struktuře vyučovací jednotky |
| vyhodnocuje nastavení pracovního klimatu v hodině, diagnostikuje činnosti žáků i učitele a důležité interakce v procesu výuky. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Studijní praxe, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Portfolio, |
| Sebehodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Kol. Pedagogická praxe, metodické pokyny. Plzeň: ZČU v Plzni. ISBN 978-80-7043-590-8.
-
Mužík, Jaroslav. Andragogická didaktika. 1. vydání. Praha : Codex Bohemia, 1998.
-
Mužík, Jaroslav. Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Plzeň : Fraus, 2005. ISBN 80-7238-220-9.
-
Pasch, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.
-
Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-681-0.
|