Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Rámcové vzdělávací programy a školní vzdělávací programy v oblasti Člověk a svět práce. Analýza didaktické jednotky v technické výchově. Jevy sledované při hospitaci - cíle, učivo, kompetence, průřezová témata, metody, formy, činnosti učitele a žáků, aktivizační a problémové prvky atd. Použití videozáznamu při hospitaci v předmětech technické výchovy. Analýza dat a zpracování hospitačního záznamu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Studijní praxe
- Kontaktní výuka
- 20 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní znalosti z pedagogiky, pedagogické psychologie a psychologie |
zná cíle vzdělávací oblasti a její obsah |
definuje metody výuky |
Odborné dovednosti |
---|
identifikuje výukové prostředky v praxi |
analyzuje vyučovací jednotku na základní úrovni |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Definuje strukturu vyučovací jednotky |
jmenuje fáze vyučovacího procesu |
Odborné dovednosti |
---|
orientuje se v koncepci kurikula dané školy v rámci ŠVP |
zpracovává jednoduchý hospitační záznam a věcně diskutuje o pozorovaných problémech. Vytvoření představy o struktuře vyučovací jednotky |
vyhodnocuje nastavení pracovního klimatu v hodině, diagnostikuje činnosti žáků i učitele a důležité interakce v procesu výuky. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studijní praxe, |
Odborné dovednosti |
---|
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Studijní praxe, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Portfolio, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Standard základního vzdělávání : včetně Pokynu MŠMT ČR k využití Standardu základního vzdělávání a Doplňku ke Standardu základního vzdělání. Praha : Fortuna, 1999. ISBN 80-7168-602-6.
-
Školní vzdělávací program.. Praha: Verlag Dashőfer,, 2006.
-
Učebnice a metodické příručky pro ZŠ..
-
Kol. Pedagogická praxe, metodické pokyny. Plzeň: ZČU v Plzni, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
-
Mach. Kurikulum technické výchovy.
-
Mach, Petr. Kurikulum technické výchovy v akreditovaných vzdělávacích programech základní školy. I. díl. 1. vyd. Plzeň : Pedagogické centrum Plzeň, 1999. ISBN 80-7020-045-6.
|