Vyučující
|
-
Chmelík Slavomil, PhDr. Ph.D.
-
Radil Luboš, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Mathematica - seznámení s prostředím 2. Mathematica - výrazy , konstanty a proměnné 3. Mathematica - výrazy , konstanty a proměnné 4. Mathematica - lineární algebra 5. Mathematica - lineární algebra 6. Mathematica - grafy 2D a 3D 7. Mathematica - grafy 2D a 3D 8. Mathematica - diferenciální kalkulus 9. Mathematica - programování 10. Mathematica - programování 11. Mathematica - kontexty, moduly 12. Mathematica - kontexty,moduly a package
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, Samostatná práce studentů, Přednáška, Cvičení
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vládnout znalostmi ze základů matematické analýzy, lineární algebry a diskrétní matematiky |
Odborné dovednosti |
---|
řešit jednoduché úlohy matematické analýzy, lineární algebry a diskrétní matematiky |
vytvořit a realizovat jednoduchý algoritmus úlohy |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientovat se v tvorbě jednoduchých algoritmů v programu Mathematica |
popsat základní postupy lineární algebry |
jmenovat základní software pro práci v matematice |
Odborné dovednosti |
---|
pracovat s vymezenou částí programu Mathematica |
algoritmizovat úlohy a provádět je v programu Mathematica |
vytvářet vlastní pomocné funkce a procedury pro snadnější a jednodušší aplikaci software v matematice |
řešit úlohy matematické analýzy - derivování, integrování funkcí a jejich aplikace |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Na přednášce získá student základní postupy při řešení úloh v prostředí Mathematica V průběhu přednášky jsou demostrovány úlohy s ukázkami jejich řešení pomocí prostředků programu |
Odborné dovednosti |
---|
V průběhu semináře jsou řešeny komplikovanější úlohy a prováděn jejich komplexní analýza |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Přednáška založená na výkladu, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Studenti své seminární práce upravují tak, aby získali kladné hodnocení |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
student úspěšně absolvujuje písemný test - aspoň 66 bodů z celkově maximálně 100 bodů student řeší problematiku matematického modelu a jeho zpracování |
Odborné dovednosti |
---|
student úspěšně absolvujuje písemný test - aspoň 66 bodů z celkově maximálně 100 bodů student řeší problematiku matematického modelu a jeho zpracování |
Test, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
student úspěšně zpracovává seminární práci z tvorby matematického modelu a jeho realizace v programu Wolfram práce má dvě části : 1. Popis modelu a užitého algoritmu resp. užité části obecné matematiky - provedeno v textovém editoru( odevzdané se zdrojovým textem z editoru a zároveň jako pdf soubor) 2. student vytvoří sadu vlastních pomocných funkcí a procedur. Pomocí nich řeší daný předložený matematický problém. |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Michael Trott. The Mathematica GuideBook. 2004. ISBN 0-387-94282-3.
-
Wellin, Paul R.; Gaylord, Richard J.; Kamin, Samuel N. An introduction to programming with Mathematica. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-84678-1.
|