|
Vyučující
|
-
Růžička Karel, PhDr. Ph.D.
-
Sinkule Luděk, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Mathematica - seznámení s prostředím 2. Mathematica - výrazy , konstanty a proměnné 3. Mathematica - výrazy , konstanty a proměnné 4. Mathematica - lineární algebra 5. Mathematica - lineární algebra 6. Mathematica - grafy 2D a 3D 7. Mathematica - grafy 2D a 3D 8. Mathematica - diferenciální kalkulus 9. Mathematica - programování 10. Mathematica - programování 11. Mathematica - kontexty, moduly 12. Mathematica - kontexty,moduly a package
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, Samostatná práce studentů, Přednáška, Cvičení
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vládnout znalostmi ze základů matematické analýzy, lineární algebry a diskrétní matematiky |
| Odborné dovednosti |
|---|
| řešit jednoduché úlohy matematické analýzy, lineární algebry a diskrétní matematiky |
| vytvořit a realizovat jednoduchý algoritmus úlohy |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
| bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| orientovat se v tvorbě jednoduchých algoritmů v programu Mathematica |
| popsat základní postupy lineární algebry |
| jmenovat základní software pro práci v matematice |
| Odborné dovednosti |
|---|
| pracovat s vymezenou částí programu Mathematica |
| algoritmizovat úlohy a provádět je v programu Mathematica |
| vytvářet vlastní pomocné funkce a procedury pro snadnější a jednodušší aplikaci software v matematice |
| řešit úlohy matematické analýzy - derivování, integrování funkcí a jejich aplikace |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostatná práce studentů, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Na přednášce získá student základní postupy při řešení úloh v prostředí Mathematica V průběhu přednášky jsou demostrovány úlohy s ukázkami jejich řešení pomocí prostředků programu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| V průběhu semináře jsou řešeny komplikovanější úlohy a prováděn jejich komplexní analýza |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Přednáška založená na výkladu, |
| Samostatná práce studentů, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Studenti své seminární práce upravují tak, aby získali kladné hodnocení |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| student úspěšně absolvujuje písemný test - aspoň 66 bodů z celkově maximálně 100 bodů student řeší problematiku matematického modelu a jeho zpracování |
| Odborné dovednosti |
|---|
| student úspěšně absolvujuje písemný test - aspoň 66 bodů z celkově maximálně 100 bodů student řeší problematiku matematického modelu a jeho zpracování |
| Test, |
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| student úspěšně zpracovává seminární práci z tvorby matematického modelu a jeho realizace v programu Wolfram práce má dvě části : 1. Popis modelu a užitého algoritmu resp. užité části obecné matematiky - provedeno v textovém editoru( odevzdané se zdrojovým textem z editoru a zároveň jako pdf soubor) 2. student vytvoří sadu vlastních pomocných funkcí a procedur. Pomocí nich řeší daný předložený matematický problém. |
| Sebehodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Michael Trott. The Mathematica GuideBook. 2004. ISBN 0-387-94282-3.
-
Wellin, Paul R.; Gaylord, Richard J.; Kamin, Samuel N. An introduction to programming with Mathematica. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-84678-1.
|