|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Student samostatně vede výuku v 10 hodinách matematiky. Na výuku se připravuje dle pokynů učitele praxe, s nímž vedle přípravy konzultuje vhodnost metod, forem, pomůcek, které student hodlá použít. Po výuce student s učitelem praxem diskutují o možných úpravách přípravy, vyjadřují se k výukovým situacím, hledají možnosti jejich zužitkování např. v dalších hodinách.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška, Seminář, Exkurze, výuka v terénu
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 3 hodiny za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 2 hodiny za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| dosahovat znalostí formulovaných ve výsledcích učení přípravných předmětů (pedagogika, psychologie, obecná a předmětová didaktika, náslechové praxe) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| používat dovednosti formulované ve výsledcích učení přípravných předmětů (pedagogika, psychologie, obecná a předmětová didaktika, náslechové praxe) |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| identifikovat možnosti zlepšení přípravy i realizace výuky |
| uvědomit si souvislost poznatků teoretických předmětů se získanými zkušenostmi |
| seznámit se s povinnostmi učitele |
| Odborné dovednosti |
|---|
| připravit hodinu matematiky s promyšlením návaznosti na obecné cíle vyučování matematice |
| zvýšit efektivitu při přípravě na vyučovací hodinu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Studijní praxe, |
| Individuální konzultace, |
| Samostudium, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Studijní praxe, |
| Individuální konzultace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Studijní praxe, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Sebehodnocení, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Sebehodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Kolokvium, |
|
Doporučená literatura
|
-
JANÍK, T., SLAVÍK, J., ČEŠKOVÁ, T. et al. Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách. Brno: Masarykova univerzita. 2022.
-
SLAVÍK, J. et al. Reflexe a hodnocení kvality výuky. Západočeská univerzita v Plzni, 2020. ISBN 978-80-261-0920-4.
-
Slavík, Jan; Stará, Jana,; Uličná, Klára,; Najvar, Petr. Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání. I. vydání. 2017. ISBN 978-80-210-8758-3.
|