Vyučující
|
-
Chmelík Slavomil, PhDr. Ph.D.
-
Ženková Alžběta, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Otevřený software pro tvorbu vlastního obsahu do výuky 2. Internetové aplikace 3. Tvorba multimediálních materiálů využitelných ve výuce 4. Tabulkový procesor jako řešitel příkladů a podpora výuky 5. Grafické kalkulátory a nástroje dynamické geometrie 6. Matematické lekce v Minecraft Education 7. Programy na provádění matematických výpočtů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, Samostatná práce studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 45 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní matematické znalosti na úrovni předmětů absolvovaných v bakalářském studiu matematiky |
Odborné dovednosti |
---|
tvorba matematických modelů; řešení matematických problémů |
základní ovládání digitálních technologií |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vyhledá konkrétní příklady pro různé oblasti otevřených technologií s možnostmi jejich využití ve výuce matematiky |
má přehled o možnostech programů vhodných pro učitele matematiky |
vyhodnotí vhodnosti využití jednotlivých programů pro matematiku |
Odborné dovednosti |
---|
používat digitální technologie k přípravě materiálů do výuky a ve výuce matematiky |
tvořit vlastní podpory výuky |
vyhodnotí přínos jednotlivých současných tendencí využití digitálních technologií ve výuce matematiky |
zhodnotí různé způsoby využití internetu ve výuce na základě znalosti metodiky jejich aplikace |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška založená na výkladu, |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Formativní hodnocení, |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Gergelitsová, Šárka. Průvodce Geogebrou : počítač ve výuce nejen geometrie. 1. vyd. Praha : Generation Europe, 2011. ISBN 978-80-904974-3-6.
-
Klatovský, K. Excel 2021 / 365 nejen pro školy. Computer Media. 2023.
-
Klatovský, Karel. Microsoft PowerPoint 2021/365 nejen pro školy. Vydání první. 2023. ISBN 978-80-7402-452-8.
-
Lasák, Pavel. Praktické použití funkcí v Excelu. První vydání. 2021. ISBN 978-80-271-1303-3.
-
Neumajer, Ondřej; Rohlíková, Lucie,; Zounek, Jiří. Učíme se s tabletem : využití mobilních technologií ve vzdělávání. Vydání první. 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
|