Předmět: Státní závěrečná zkouška z matematiky pro 1. stupeň

« Zpět
Název předmětu Státní závěrečná zkouška z matematiky pro 1. stupeň
Kód předmětu KMT/SZN
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hrubá Jitka, PhDr. Ph.D.
  • Vávrová Marcela, Doc. PaedDr. CSc.
Obsah předmětu
Student prokazuje pedagogické kompetence potřebné pro počáteční vyučování matematice. Je ověřována znalost matematických pojmů a vztahů mezi nimi, které jsou teoretickým základem počátečního vyučování matematice, je zjišťována schopnost jejich didaktické transformace zohledňující individuální přístup k žákům. Součástí zkoušky jsou ukázky práce se žákem při řešení konkrétních matematických úloh.

Studijní aktivity a metody výuky
Diskuse, Demonstrace dovedností
Předpoklady
Odborné znalosti
ovládat znalosti na úrovni výstupů předmětů KMT/USM, KMT/MSD1, KMT/MSD2, KMT/MSD3, KMT/MSD4, KMT/MSD5
Odborné dovednosti
aplikovat znalosti na úrovni výstupů předmětů KMT/USM, KMT/MSD1, KMT/MSD2, KMT/MSD3, KMT/MSD4, KMT/MSD5 do problémů školské matematiky
Obecné způsobilosti
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Výsledky učení
Odborné znalosti
identifikovat klíčové poznatky studijního oboru v oblasti vyučování matematiky
klást klíčové poznatky studijního oboru do vzájemné souvislosti
Odborné dovednosti
aplikovat klíčové poznatky studijního oboru na řešení reálných problémů školské matematiky
didakticky zpracovat předložený problém
Obecné způsobilosti
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analyticko-kritická práce s textem,
Samostatná práce studentů,
Skupinová konzultace,
Individuální konzultace,
Odborné dovednosti
Samostudium,
Individuální konzultace,
Skupinová konzultace,
Obecné způsobilosti
Samostudium,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Ústní zkouška,
Odborné dovednosti
Ústní zkouška,
Obecné způsobilosti
Ústní zkouška,
Doporučená literatura
  • Coufalová, J. Matematika s didaktikou pro 1. ročník učitelství 1. stupně. PF ZČU Plzeň, 1995.
  • Coufalová,J. Matematika s didaktikou pro 2.ročník učitelství l.stupně ZŠ, ZČU Plzeň l993 Drábek,J. a kol.: Základy elementární aritmetiky pro učitelství l.st. ZŠ, Praha l985 Divíšek,J. a kol.:Didaktika matematiky pro učitelství l. stupně ZŠ, SPN Praha l989. &.
  • Divíšek, J. a kol.:. Didaktika matematiky pro učitelství l.stupně ZŠ.
  • Drábek,J. a kol. Základy elementární aritmetiky pro učitelství l.stupně l.stupně ZŠ, SPN, Praha l985. &.
  • Hejný, Milan; Kuřina, František. Dítě, škola a matematika : konstruktivistické přístupy k vyučování. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-581-4.
  • Hejný, Milan; Novotná, Jarmila; Stehlíková, Naďa. Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha : Pedagogická fakulta UK, 2004. ISBN 80-7290-189-3.
  • Kouřim,J. a kol. Základy elementární geometrie pro studium učitelství na l.stupni ZŠ, PF Plzeň l982 Kouřim,J. a kol.: Základy elementární geometrie pro učitelství l.stupně ZŠ, SPN Praha l985 Zapletal,F. a kol.: Didaktika matematiky pro studium učitelství l.stupně ZŠ,I. - Základy elementární geometrie s metodikou, PF Olomouc l984 Divíšek,J.: Didaktika matematiky pro učitelství l.stupně ZŠ, SPN Praha l989. &.
  • M. Hejný a kol. Teória vyučovania matematiky 2.. Bratislava : SPN, 1990. ISBN 80-08-01344-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr