Vyučující
|
-
Hrubá Jitka, PhDr. Ph.D.
-
Vávrová Marcela, Doc. PaedDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Student prokazuje pedagogické kompetence potřebné pro počáteční vyučování matematice. Je ověřována znalost matematických pojmů a vztahů mezi nimi, které jsou teoretickým základem počátečního vyučování matematice, je zjišťována schopnost jejich didaktické transformace zohledňující individuální přístup k žákům. Součástí zkoušky jsou ukázky práce se žákem při řešení konkrétních matematických úloh.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Demonstrace dovedností
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
ovládat znalosti na úrovni výstupů předmětů KMT/USM, KMT/MSD1, KMT/MSD2, KMT/MSD3, KMT/MSD4, KMT/MSD5 |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat znalosti na úrovni výstupů předmětů KMT/USM, KMT/MSD1, KMT/MSD2, KMT/MSD3, KMT/MSD4, KMT/MSD5 do problémů školské matematiky |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
identifikovat klíčové poznatky studijního oboru v oblasti vyučování matematiky |
klást klíčové poznatky studijního oboru do vzájemné souvislosti |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat klíčové poznatky studijního oboru na řešení reálných problémů školské matematiky |
didakticky zpracovat předložený problém |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Skupinová konzultace, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Skupinová konzultace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostudium, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Coufalová, J. Matematika s didaktikou pro 1. ročník učitelství 1. stupně. PF ZČU Plzeň, 1995.
-
Coufalová,J. Matematika s didaktikou pro 2.ročník učitelství l.stupně ZŠ, ZČU Plzeň l993 Drábek,J. a kol.: Základy elementární aritmetiky pro učitelství l.st. ZŠ, Praha l985 Divíšek,J. a kol.:Didaktika matematiky pro učitelství l. stupně ZŠ, SPN Praha l989. &.
-
Divíšek, J. a kol.:. Didaktika matematiky pro učitelství l.stupně ZŠ.
-
Drábek,J. a kol. Základy elementární aritmetiky pro učitelství l.stupně l.stupně ZŠ, SPN, Praha l985. &.
-
Hejný, Milan; Kuřina, František. Dítě, škola a matematika : konstruktivistické přístupy k vyučování. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-581-4.
-
Hejný, Milan; Novotná, Jarmila; Stehlíková, Naďa. Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha : Pedagogická fakulta UK, 2004. ISBN 80-7290-189-3.
-
Kouřim,J. a kol. Základy elementární geometrie pro studium učitelství na l.stupni ZŠ, PF Plzeň l982 Kouřim,J. a kol.: Základy elementární geometrie pro učitelství l.stupně ZŠ, SPN Praha l985 Zapletal,F. a kol.: Didaktika matematiky pro studium učitelství l.stupně ZŠ,I. - Základy elementární geometrie s metodikou, PF Olomouc l984 Divíšek,J.: Didaktika matematiky pro učitelství l.stupně ZŠ, SPN Praha l989. &.
-
M. Hejný a kol. Teória vyučovania matematiky 2.. Bratislava : SPN, 1990. ISBN 80-08-01344-3.
|