|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Principy a funkce vybraných zařízení a technických řešení. Ukázky a aktivity: Aplikace školního měřícího systému na úlohy z kinematiky a dynamiky Modelové příklady automatizačních a regulačních procesů v aplikačním a měřícím prostředí Lego a datastudio. Školní robotické manipulátory, programování přenosu břemene. Elektrotechnické stavebnice, konstrukce, vývoj, RC 2000, Voltík, vlastní řešení. Konstrukční stavebnice, technická řešení, modelové příklady. (UMT, Merkur, Cheva, Seva...) Tvorba jednoduché návodové dokumentace k výrobku. Lego Designer, UMT, Sketch Up Prototypingová zařízení v technické výchově, 3D tisk, návrh výrobku Možnosti termovizního meření a experimenty s termokamerou.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s demonstrací, Cvičení
- Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
- 8 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| orientace v technické literatuře, schématech. Základy anglického jazyka. Základy grafické komunikace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Pracovat v tabulkovém procesoru, orientuje se v základních fyzikálních zákonech. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| student dokáže aplikovat poznatky v praxi. Identifikuje procesy a aplikace přírodních zákonů v reálném světě |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Student jmenuje technické aplikace fyzikálních zákonů a zná technické proincipy vybraných zařízení. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Řešení problémů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
HONZÍKOVÁ, J., KROTKÝ, J. Sborník příspěvků z mezinárodní studentské odborné a vědecké konference Olympiáda Techniky Plzeň 2010-15. Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni, 2015. ISBN 978-80-261-0372-1.
-
Horvath, Joan. Mastering 3D Printing. Apress, 2014. ISBN 978-1-4842-0025-4.
-
KORYTAŘ, Jindřich a Jan KROTKÝ. Mechatronika pro učitele. Plzeň, 2012.
-
KROTKÝ a kol. Centrum didaktických a multimediálních výukových technologií. Plzeň, 2011.
-
NOVÁK, Petr. Konstrukční systém UMT v technické výchově. Plzeň, 2015.
|