Vyučující
|
-
Radil Luboš, Mgr.
-
Babor Milan, doc. Mgr. Ph.D.
-
Nykles Petr, PhDr. Ph.D.
-
Poslední Petr, PhDr. Ph.D.
-
Vašát Ivan, Doc. Dr. Ing.
-
Hodek Jiří, Mgr.
-
LAMBERT Adéla, RNDr. Ph.D.
-
Smetana Michal, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do studia na vysoké škole. Fyzika jako věda, motivace (fyzika v pohádkách, v běžném životě). Soustava SI, reforma soustavy SI. Zákony zachování a jejich význam Základní poznatky z kvantové mechaniky a speciální teorie relativity. Zajímvaosti z astronomie a optiky (optické klamy, atmosférická optika). Základní poznatky a zajímavosti z atomové a jaderné fyziky (využití ve forenzních vědách). Specifika školské fyziky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Seminární výuka, Přednáška, Přednáška s demonstrací, Seminář
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
předmět je zařazen v úvodním semestru bakalářských studií, kromě absolutoria střední školy tedy nemá zvláštním vstupní předpoklady |
Výsledky učení |
---|
studenti si osvojí základní fyzikální poznatky, a to zejména ty, které se výrazně projevují v dalších přírodovědných oborech |
Odborné dovednosti |
---|
Studující má základní nadhled nad středokšolskou fyzikou a dokáže jej komunikovat ostatním. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (badatelské metody), |
Řešení problémů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti |
---|
Výstupní projekt, |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Halliday a kol. Fyzika. Praha, Prometheus, 2001.
-
Hlavička, Alois. Fyzika pro pedagogické fakulty. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1971.
-
Horák, Zdeněk; Krupka, František. Fyzika : Příručka pro vysoké školy technického směru. 3. vyd. Praha : SNTL, 1981.
|