|
Vyučující
|
-
Sokolová Tafatová Petra, Mgr.
-
Růžička Karel, PhDr. Ph.D.
-
Tůmová Taťána, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Topinka Jan, doc. RNDr. CSc.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Výroková logika na ZŠ a SŠ 2. Úvod do práce s množinami 3. Číselné obory, jejich zavedení a postupné rozšiřování 4. Algebraické výrazy 5. Rovnice a nerovnice 6. Vektory 7. Analytická geometrie 8. Kuželosečky
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Přednáška s praktickými aplikacemi, E-learning, Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Seminární výuka
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 8 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| dosahovat středoškolské úrovně matematických znalostí |
| Odborné dovednosti |
|---|
| dosahovat středoškolské úrovně matematických dovedností |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| chápat pojem výrok a umět jej vysvětlit |
| vymezit pojem množina a popsat jednotlivé množinové operace |
| vymezit různé číselné obory a popsat jejich vlastnosti |
| vysvětlit pojem rovnice/nerovnice a popsat postup jejího řešení |
| chápat pojem vektor |
| vymezit pojmy kuželosečka, kružnice, elipsa, hyperbola, parabola |
| Odborné dovednosti |
|---|
| pracovat s výroky a výrokovými formami |
| aplikovat teoretické poznatky o množinách, množinových operacích a Vennových diagramech |
| upravovat a zjednodušovat algebraické výrazy |
| volit efektivní strategie řešení rovnic a nerovnic |
| provádět základní operace s vektory |
| řešit zadané úlohy prostředky analytické geometrie |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Přednáška založená na výkladu, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Samostudium, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Individuální konzultace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostudium, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Sebehodnocení, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Sebehodnocení, |
| Průběžné hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Sebehodnocení, |
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
učebnice pro gymnázia např. vydavatelství Prometheus.
-
Delventhal, Katka Maria; Kissner, Alfred; Kulick, Malte. Kompendium matematiky : vzorce a pravidla : četné příklady včetně řešení : od základních operací po vyšší matematiku. V Praze : Euromedia Group - Knižní klub, 2004. ISBN 80-242-1227-7.
-
Polák, J. Přehled středoškolské matematiky.. Praha : Prometheus, 2008. ISBN 978-80-7196-356-1.
-
Polák, J. Středoškolská matematika v úlohách II.. Praha, 2011. ISBN 978-80-7196-419-.
-
Polák, J. Středoškolská matematika v úlohách I.. Praha, 2006. ISBN 978-80-7196-337-0.
|