Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
01 Video jako doplňkový prostředek výuky. Didaktický film. 02 Didaktická analýza obsahu, volba cílů, koncepce, příprava a tvorba scénáře, režie. 03 Záznamová videotechnika v prostředí školy, kamery, videorekordéry, DVD rekordéry. 04 Formáty a komprese, záznamová média, video v autorském SW pro interaktivní tabule. 05 Projekční videotechnika, televize, obrazovky, projektory. 06 Videokamera, ovládání. Videokamera, pravidla a techniky natáčení. 07 Programy pro zpracování digitálního videa. Zpracování digitálního videa, práce s programem a kamerou, video 08 Typy a triky jak zatraktivnit váš film. Klíčování, intervalové nahrávání, efekty. 09 Záběr více kamer, synchronizace, využití při videostudii. 10 Didaktické video, projekce. 11 Digitální fotoaparát. Princip, technologie, historie. 12 Ovládání a nastavení fotoaparátu. Kreativní programy, menu fotoaparátu. 13 Kompozice, expozice, pohyb, hloubka ostrosti. Zátiší, makro, portrét, krajina, nastavení bílé, 14 světelné podmínky. 15 Obrazové formáty, freewarové rastrové editační programy, online editory. 16 Návrh grafiky s využitím fotografie, pracovní listy. 17 Projekty s využitím záznamové techniky: 3D a fotografie, video animace, práce se světlem... 18 Digitalizace obrazové předlohy prostřednictvím scanneru, PC a fotoaparátu, tiskové technologie. 19 Publikace snímků na internetu, tvorba galerie, webové stránky s galerií. 20 Možnosti velkoplošné projekce, prezentace prací, Technická fotografie.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Přednáška s demonstrací, Seminář
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 28 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní ovládání MS Windows. Orientace ve standardním grafickém uživatelském rozhraní programů pracujících pod Windows. Práce se soubory a adresáři. Hygiena práce s PC |
Výsledky učení |
---|
student po absolvování předmětu umí používat různá záznamová a projekční zařízení běžně používaná nejen ve školství a to podle obecně platných vyučovaných zásad. Tato zařízení je schopen instalovat, udržovat a vzájemně propojovat. Student umí manipulovat a pracovat s digitálních videem a vytvářet jednoduché studijní video programy |
Vyučovací metody |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Jan Krotký a kol. portál CDMVT.
-
Juřica, Jan. Video na počítači. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-650-0.
-
KOL. 100+1 rad práce s kamerou. Praha, STN, 1989.
-
Krotký J. a kol. Multimediální učebnice didaktických technologií. PLzeň, 2012.
-
Krotký J., Elgrová M. Multimediální výukové technologie ve výuce. Plzeň, 2014.
-
Krotký J. Zpracování fotografie a videozáznamu nejen pro tvorbu výukových materiálů. Plzeň, 2014.
-
KULÍK, J. Příručka pro videotvůrce. Praha, 1987.
-
Long, Ben; Schenk, Sonja. Velká kniha digitálního videa. Brno : CP Books, 2005. ISBN 80-251-0580-6.
-
Zapletal, Petr. Videotechnika : tv, videorekordéry, videokamery, příslušenství a jak správně natáčet. 2. vyd. Olomouc : Rubico, 1997. ISBN 80-85839-15-6.
|