Course: Language Course German language 3

« Back
Course title Language Course German language 3
Course code KNJ/9VKN3
Organizational form of instruction Seminar
Level of course unspecified
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 5
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory-optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Pivoňková Barbora, Mgr. Ph.D.
  • Klabačková Radka, Mgr.
Course content
1. Introduction 2. Practice in syntax - complex structures 3. Practice in syntax - sentence, topological model 4. Practice in syntax - hypotaxe I. 5. Practice in syntax - hypotaxe II. 6. Practice in syntax - parataxe 7. Literature for children I. 8. Literature for children II. 9. Pronunciation practice I. 10. Pronunciation practice II. 11. Questions, repeating - grammar 12. Questions, repeating - didactics 13. Repeating, evaluation

Learning activities and teaching methods
Instruction based on dialogue, Students' self-study, Seminar, Practicum
  • Preparation for comprehensive test (10-40) - 20 hours per semester
  • Presentation preparation (report in a foreign language) (10-15) - 10 hours per semester
  • Contact hours - 26 hours per semester
prerequisite
Knowledge
disponovat jazykovými prostředky a úrovni A2/B1
Skills
samostatně pracovat s odbornou literaturou a cizojazyčnými materiály
learning outcomes
Knowledge
definovat specifika NJ v syntaktické oblasti
analyzovat možnosti zatraktivnění rané výuky NJ
vymezit pojem dětská literatura a její význam v rámci rané výuky NJ
Skills
uplatnit dosud nabyté jazykové znalosti v mluveném i v písemném projevu
prokázat rozvoj řečových dovedností
zpracovat koncepci výukové jednotky NJ pro žáky 1.stupně ZŠ
teaching methods
Knowledge
Seminar
Self-study of literature
Multimedia supported teaching
Skills
Multimedia supported teaching
Practicum
Cooperative instruction
Individual study
assessment methods
Knowledge
Individual presentation at a seminar
Continuous assessment
Self-evaluation
Combined exam
Skills
Skills demonstration during practicum
Individual presentation at a seminar
Portfolio
Recommended literature
  • Bimmel, P. et al.:. Arbeit mit Lehrwerklektionen. Goethe - Institut Muenchen, 1994.
  • Časopisy. Cizí jazyky,.
  • GRIESSHABER, W. Spracherwerbsprozesse in Erst- und Zweitsprache; eine Einführung.. Duisburg, 2010.
  • Heyd, Gertraude. Deutsch lehren : Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. 2., überarb. und erw. Aufl. Frankfurt am Main : Verl. M. Diesterweg, 1991. ISBN 3-425-04373-0.
  • Hirschfeld. Phonothek.
  • Hladík, Petr. 111 her pro atraktivní výuku angličtiny. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4763-7.
  • Neuner, Gerhard; Hunfeld, Hans. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts : eine Einführung : Fernstudieneinheit. 5. Berlin [etc.] : Langenscheidt, 1992.
  • Neuner, G.et al. Uebungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht. Berlin, 1981.
  • Voltrová, Michaela. Cvičebnice německé gramatiky. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2013. ISBN 978-80-7489-001-7.
  • Voltrová, Michaela. Přehledná německá gramatika. 2. vyd. Plzeň : Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-873-8.
  • Weigman, J.:. Unterrichtsmodelle fuer DaF. Ismaning, 1992.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester