Vyučující
|
-
Kraus Klára, Mgr. et Mgr.
-
Klabačková Radka, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Vyučovací proces (definice, struktura, teorie x praxe) 2. Terminologie, zásady plánování, přípravy vyučování 3. Cíle ve výuce, praktické příklady 4. Projektové vyučování 5. Interaktivní tabule- prezentace a cvičení 6. Didaktické hry ve výuce němčiny 7.-12. Presentace výukové hodiny na dané téma 13. Evaluace kurzu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Cvičení
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 25 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
definovat základy didaktiky německého jazyka, obecné didaktiky a vývojové psychologie |
disponovat jazykovými znalostmi na úrovni B2 |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně pracovat s odbornou literaturou a cizojazyčnými materiály |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
uvést do souvislosti filologické, didaktické a psychologické poznatky při práci s učebnicemi |
analyzovat různé druhy učebnic pro školy na současném trhu |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně pracovat s RVP a ŠVP |
připravovat cvičení na interaktivní tabuli k danému tématu z výuky němčiny |
analyzovat připravené mikrovýstupy účastníků kurzu a nabízet alternativy k prezentovaným metodám a cvičením |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Fremdsprache Deutsch : Zeitschrift für die Praxis des Deutschunterrichts.. Stuttgart : Ernst Klett Sprachen, 1989.
-
DAUM, S. 55 kommunikative Spiele. Stuttgart, 2013.
-
FRIEDERICH,K. Mobiles Lernen mit dem Handy. ISBN 978-3-407-62765-0.
-
FUNK, H., KOENIG, M. Grammatik lehren und lernen. München, 1991.
-
GERNGROSS, G.; KRENN, W.; PUCHTA, H. Grammatik kreativ. München, 1999.
-
Granzow-Emden, M. Deutsche Grammatik verstehen und unterrichten. Narr Francke Attempto, 2014. ISBN 978-3823368830.
-
KLIPPERT, H. Heterogenität im Klassenzimmer. 2016. ISBN 978-3-407-62683-7.
-
MEGGENDORFER, S. 55 Ideen: digitale Medien in der Grundschule. 2016. ISBN 978-3-403-07303-1.
-
Müller-Karpe,B. Mein Material-Pool für alle Fälle 100 x Texte und Aufgaben für den DaZ-Unterricht: Abwechslungsreiche Kopiervorlagen für die Sekundarstufe. Verlag an der Ruhr, 2019. ISBN 978-3834640482.
-
Roche,J., Einhorn,A.,Su?er,F. Unterrichtsmanagement (Kompendium DaF/DaZ). Narr Francke Attempto, 2018. ISBN 978-3823382133.
-
STEINIG, W., HUNEKE, H.-W. Sprachdidaktik Deutsch. Eine Einführung. München, 2011.
|