Vyučující
|
-
Pivoňková Barbora, Mgr. Ph.D.
-
Wagnerová Lucie, prof. PhDr. DrSc.
-
Kraus Klára, Mgr. et Mgr.
-
Urbanec Jan, Mag. phil.
|
Obsah předmětu
|
Workshopy na téma: 1. Druhý cizí jazyk na ZŠ v praxi, aktuální situace na ZŠ v ČR. Současné tendence vývoje, problematika motivace, výběru cizího jazyka, nutnost spolupráce škola-rodiče. 2. Konkrétní výukové strategie pro usnadnění výuky německého jazyka u dětí se SPU, doplňkové materiály pro vlastní výuku NJ na ZŠ. 3. Projekty a instituce podporující učitele cizích jazyků na ZŠ při práci s žáky (jazyková animace, Tandem) 4. Interaktivní tabule jako součást výuky NJ na ZŠ. Metodická "burza" nápadů pro efektivní výuku NJ na ZŠ. 5. Kolokvium s fakultními učiteli, reflexe praxe, úskalí učitelského povolání.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 60 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat základními teoretickými znalostmi o DaF- vyučování |
vysvětlit základní terminologii didaktického diskurzu |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně pracovat s odbornou literaturou a cizojazyčnými materiály |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat vybrané specifické oblasti didaktiky NJ (druhý cizí jazyk, specifické poruchy učení, aj.) |
popsat projekty a instituce podporující učitele NJ |
Odborné dovednosti |
---|
demonstrovat dovednosti nabyté během studia na FPE/KNJ v praxi |
diskutovat a obhájit nutnost provázanosti jednotlivých činitelů vyučovacího procesu |
reflektovat vlastní praxi, analyzovat úskalí povolání učitele NJ |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Řešení problémů, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
DYTRTOVÁ, R.; KRHUTOVÁ, M. Učitel :příprava na profesi. Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.
-
Gehring, W. Fremdsprache Deutsch unterrichten: Kompetenzorientierte Methoden für DaF und DaZ. UTB, 2018. ISBN 978-3825250300.
-
HALLOVÁ, I. Hry v českém a cizím jazyce - SPU.. Stuttgart, 2014. ISBN 978-80-74960-85-7.
-
KASTLOVA, Z. Nebojte se němčiny. Plzeň, 2004.
-
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe :průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
-
ROCHE, J. TERRASI- HAUFE, E., GIETL, K., SINNIC, M. 33 Methoden: DaZ im Deutschunterricht. 2006. ISBN 978-3-403-07687-2.
-
SELLIN, K. Wenn Kinder mit Legasthenie Fremdsprachen erlernen: mit zahlreichen Übungsvorschlägen. München, 2004.
-
SCHLICKAU, S. Neue Medien in der Sprach- und Kulturvermittlung: Pragmatik, Didaktik, interkulturelle Kommunikation.. 2009. ISBN 9783631587034.
|