Předmět: Úvod do komparistiky a imagologie

« Zpět
Název předmětu Úvod do komparistiky a imagologie
Kód předmětu KNJ/KOMPZ
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný, Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Postoiuk Hana, Prof. Dr. phil. habil.
  • Pazderník Michal
  • Ayari Karolína, PhD
Obsah předmětu
Témata výuky: 1. Komparatistika disciplína, překračující hranice 2. Historie této disciplíny 3. Francouzská škola 4. Americká škola 5. Zkoumání recepce a vlivu na literaturu 6. Program z Cách 7. Metodologie interpretace 8.-10. Obraz svojí a cizí země: např. Čechy, Německo, Amerika, Rusko, 11. Jazyk jako vlast 12. Obraz zemí z hlediska turismu a marketingu 13. Diskuze o imagologii, evaluace kurzu

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s praktickými aplikacemi, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Studium metodou řešení problémů, Samostudium literatury
  • Kontaktní výuka - 24 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
disponovat jazykovými znalostmi na jazykové úrovni B2 a vyšší
disponovat znalostmi na úrovni absolvovaného Bc. studia na KNJ FPE ZČU v Plzni
Odborné dovednosti
samostatně pracovat s odbornou literaturou v cizím jazyce
Výsledky učení
Odborné znalosti
vysvětlit základní termíny z oblasti imagologie
popsat vývoj imagologie, dějiny komparatistiky a funkci stereotypů
Odborné dovednosti
analyzovat a porozumět obrazům vlastní i jiné země v literárních textech
aplikovat znalosti z komparatistické imagologie
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Řešení problémů,
Samostudium,
Přednáška s aktivizací studentů,
Odborné dovednosti
Analyticko-kritická práce s textem,
Samostatná práce studentů,
Diskuse,
Obecné způsobilosti
Řešení problémů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Výuka podporovaná multimédii,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Individuální prezentace,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Obecné způsobilosti
Průběžné hodnocení,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Adámková, Lenka. ". schrecklich fremd, dennoch anziehend" (Škvorecký) : zum Bild des Rotarmisten in ausgewählten Texten der tschechischen und (ost)deutschen Literatur nach 1945. Frankfurt am Main : Peter Lang, 2011. ISBN 978-3-631-61326-9.
  • Dyserinck, Mehnert (Hrsg.). Ausgewählte Schriften zur Vergleichenden Literaturwissenschaft.. Berlin, 2015. ISBN 978-3732901197.
  • Mehnert. Bilderwelten-Weltbilder, Vademecum der Imanologie.
  • Mehnert. Imanologica Slavica.
  • Voltrová, Michaela. Terminologie, Methodologie und Perspektiven der komparatistischen Imagologie. 2015. ISBN 978-3-7329-0147-0.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro střední školy (15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro střední školy (14) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní