Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Studenti vedou za asistence vyučujícího hodinu konverzace. Ostatní studenti simulují školní prostředí. Řízená konverzace k vybranému tématu. Podstatné rozšiřování slovní zásoby nad rámec běžných konverzačních témat, práce s texty a multimédii. 1. Úvod a výběr jednotlivých témat pro vzorové hodiny 2. Teoretické základy k problematice struktury a obsahu konverzačních hodin ve výuce němčiny 3. Práce s texty z učebnic a z německých médií 4. -12. Vzorové hodiny, diskuze, sebereflexe, analýza 13. Hodnocení kurzu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminář
- Projekt individuální [40]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat jazykovými znalostmi na úrovni B1 a vyšší |
Výsledky učení |
---|
Odborné dovednosti |
---|
prezentovat konverzační téma na úrovní B1 pomocí připojování ostatních účastníků kurzu |
rozšířit slovní zásobu v daných konverzačních situacích |
provést evaluaci vlastního výstupu, komunikačních a vyjadřovacích schopností |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Německý tisk, Internet, TV, Radio.
-
BRINITZER, M. DaF unterichten- Basiswissen Didaktik, Deutsch als Fremd- und Zweitsprache.. Stuttgart, 2013.
-
DAUM, S. 55 kommunikative Spiele. Stuttgart. Stuttgart, 2012.
-
HLADIK, P. 111 her pro atraktivní výuku němčiny.. Praha, 2014.
-
KEPRTOVA, Margot. Německo-česká konverzace II.. Olomouc, 1991.
-
KEPRTOVA, Margot. Německo-česká konverzace I.. Olomouc, 1990. ISBN 80-85275-14-7.
-
MARTINI, M. Trip durch D-A-CH.. Genua, 2009.
-
NEUNER, Gerhard, HUNFELD, Hans. Methoden des fremdsprachigen Deutschunterrichts. Belin-Munchen, 1993.
-
STORCH, Gunther. Deutsch als Fremdsprache. Eine Didaktik. Munchen, 1999.
|