Vyučující
|
-
Procházka Vojtěch, Mgr. Ph.D.
-
Brejchová Emilie, Dr. phil.
|
Obsah předmětu
|
Seminář je zaměřený na využití multimedií ve výuce cizích jazyků. Podrobná analýza jednotlivých médií s ohledem na jejich uplatnění ve výuce jazyků. Důraz kladen na praktické poznatky a jejich aplikaci v praxi. Propojení s didaktikou a metodikou výuky. 1. OBECNÉ SEZNÁMENÍ S MULTIMÉDII 2. MULTIMÉDIA A VÝUKA NĚMECKÉHO JAZYKA 3. ZÁZNAM ZVUKU A VYUŽITÍ V HODINĚ NJ 4. INTERNETOVÉ VYHLEDÁVAČE VHODNÉ PRO NĚMČINÁŘE 5. WORKSHOP NA TÉMA: INTERNETOVÉ VYHLEDÁVAČE VHODNÉ PRO NĚMČINÁŘE 6. CHAT JAKO PROSTŘEDEK KONVERZACE A TESTOVÁNÍ ZNALOSTÍ ŽÁKŮ RESP. STUDENTŮ 7. WORKSHOP NA TÉMA: CHAT JAKO PROSTŘEDEK KONVERZACE A TESTOVÁNÍ ZNALOSTÍ ŽÁKŮ/ STUDENTŮ 8. WWW STRÁNKY VHODNÉ PRO VÝUKU NJ: KIKA.DE, NJ.DE, DAF.DE, HUBER.DE ATD. 9. WORKSHOP NA TÉMA: WWW STRÁNKY VHODNÉ PRO VÝUKU NJ 10. WEBKAMERA VE VÝUCE NJ, MP3, DVD A VIDEOKAMERA VE VÝUCE NJVE VÝUCE NJ 11. WORKSHOP NA TÉMA: WEBKAMERA, MP3, DVD A VIDEOKAMERA VE VÝUCE NJVE VÝUCE NJ 12. INTERNETOVÉ A OSTATNÍ DOSTUPNÉ MULTIMEDIÁLNÍ SLOVNÍKY 13. INTERAKTIVNÍ TABULE
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostudium studentů
- Projekt individuální [40]
- 13 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 26 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat znalostmi NJ na úrovni B2 a vyšší |
disponovat přehledem o počítačových programech MS Office (Word, PowePoint, a.j.), internetových prohlížečích (Explorer, Mozilla, Google a.j.), a aktuálním software (Skype, Instagram, Facebook atd.) |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat znalost NJ při práci s multimédii (DVD, MP3, MP4, interaktivní tabule atd.) |
pracovat s PC |
používat MS Office (Word, PowePoint, a.j.), internetové prohlížeče (Explorer, Mozilla, Google a.j.), a aktuální software (Skype, Instagram, Facebook atd.) |
instalovat jednoduchý Software na PC |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat teoretickým přehledem o aktuálních trendech v oboru multimédií |
používat odbornou terminologii |
vysvětlit strukturu a využití multimédií ve výuce |
posoudit a porovnat kladné resp. záporné aspekty jednotlivých multimédií ve vztahu k výuce NJ |
disponuje přehledem o "bezpečnosti" při práci s internetem |
disponuje přehledem o internetových vyhledávačích |
Odborné dovednosti |
---|
využívat prakticky multimédia jako didaktickou pomůcku ve výuce NJ |
sestavit výukovou jednotku s využitím multimédií |
vyhledat relevantní informace v multimédiích |
používat interaktivní formy výuky |
pracovat s internetovými vyhledávači |
pracovat s online slovníky a překladači |
stahovat a instalovat soubory aplikovatelné ve výuce NJ |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Baacke, D. Die Medien. In: Lenzen, D. (Hrsg.): Erziehungswissenschaft: Ein Grundkurs.. Rowohlt Taschenbuch Verlag,, 2002.
-
Bauer, W. Multimedia in der Schule? Potenziale, Gefahren, Herausforderungen.
-
Bertelsmann Stiftung, Heinz Nixdorf Stiftung. Studium Online, Hochschulentwicklung durch neue Medien,. Gütersloh.
-
Hagemann, W. Einführung in die Mediendidaktik.. Verlagsgesellschaft Schulfernsehen.
-
Hendricks, W. Neue Medien in der Sekundarstufe I und II, Didaktik, Unterrichtspraxis.. Cornelsen Verlag Scriptor GmbH & Co. KG, Berlin.
-
Hüther, J. Grundbegriffe Medienpädagogik;. München: KöPäd-Verl.,, 1999.
-
Jank, W. u. Meyer, H. Didaktische Modelle, 5. völlig überarbeitete Auflage,. Berlin.
-
Jauß, G. Medienoffensive in der Jugendhilfe - Erfahrungen aus dem Diasporahaus Bietenhausen. In: Pfeiffer, U., Mertens, G., Renz, C., von Dungen, B., Mack, J. (Hrsg.): ajs Informationen, Medienkompetenz und Chancengleichheit: Präsidium der Aktion Jugendschutz,. Landesarbeitsstelle Baden-Württemberg. Offizin Chr. Scheufele GmbH & Co. KG.
-
Maier, W. Grundkurs Medienpädagogik/Mediendidaktik: Ein Studien- und Arbeitsbuch.. Weinheim und Basel.
-
Peterßen, W. Lehrbuch Allgemeine Didaktik, 6. völlig veränd., akt. u. erw. Auflage,. München.
-
Schell, Fred; Stolzenburg, Elke; Theunert, Helga. Medienkompetenz: Grundlagen und pädagogisches Handeln. München : Kopäd Verlag, 1999. ISBN 3-929061-38-4.
-
Schmidt, P. Schule und neue Medien. In: Baer, A. (Hrsg.): Werkstatt Multimedia, Chancen von Multimedia und Internet im Unterricht.. Verband der Schulbuchverlage e. V., Frankfurt a. M..
-
Tulodziecki, G. Medien im Unterricht und Erziehung. In: Roth, L. (Hrsg.): Handbuch für Studium und Praxis,. München.
-
Weizenbaum, J. Soll Internet Schulfach werden? In: Sommer, von Kuenheim (Hrsg.): Zeitpunkte, das Magazin zu Themen der Zeit: Lernen mit dem Computer.. Zeitverlag Gerd Bucerius GmbH & Co..
-
Wittern, J. Mediendidaktik - ihre Einordnung in eine offen strukturierte Entscheidungstheorie des Lehrens und Lernens - Band I.. Leske Verlag + Budrich GmbH Opladen.
|