Předmět: Mluvený jazyk ve výuce německého jazyka na ZŠ

« Zpět
Název předmětu Mluvený jazyk ve výuce německého jazyka na ZŠ
Kód předmětu KNJ/MLUVA
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hájková Ilona, Mgr. et Mgr.
  • Kost Jan, Mag. phil.
  • Hasmanová Naďa
Obsah předmětu
Témata výuky: 1. Komunikace, komunikační modely 2. Mluvený a psaný jazyk definice, rozdíly 3. Nonverbální prostředky komunikace 4. Nonverbální prostředky komunikace a jejich používání ve výuce 5. Analýza stávajících výukových materiálů běžných na ZŠ s ohledem na mluvenou němčinu I. 6. Analýza stávajících výukových materiálů běžných na ZŠ s ohledem na mluvenou němčinu II. 7. Strategie vedoucí ke zdokonalení mluveného jazyka 8. Jak mluvený jazyk ve výuce procvičovat? 9. - 13. Prezentace výukového materiálu studentů, evaluace, diskuze

Studijní aktivity a metody výuky
Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Seminář
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
disponovat jazykovými prostředky na úrovni B2
Odborné dovednosti
samostatně pracovat s odbornou literaturou a cizojazyčnými materiály
Výsledky učení
používat adekvátní slovní zásobu při komunikaci s budoucími žáky
vypracovat vlastní výukový materiál
hodnotit používané formulace a aktivity při simulaci výukové jednotky
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Odborné dovednosti
Řešení problémů,
Seminární výuka (diskusní metody),
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Skupinová prezentace,
Sebehodnocení,
Doporučená literatura
  • BUTTNER, A. 100 aktivit, her a učebních strategií ve výuce cizích jazyků: praktické návody, jak zpříjemnit výuku studentům i sobě.. Brno, 2013. ISBN 978-80-266-0203-3.
  • DUDEN (Bd. 4). Grammatik der deutschen Gegenwartssprache. Mannheim, 1998. ISBN 978341104046.
  • HALL, K.; SCHEINER, B. Übungsgrammatik für Fortgeschrittene. Deutsch als Fremdsprache. Ismaning, 2001. ISBN 978-3190074488.
  • LOHFERT, Walter. Kommunikative Spiele für Deutsch als Fremdsprach: Spielpläne und Materialien für die Grundstufe.. Ismaning, 1982. ISBN 3-19-001363-2.
  • LUSCHER, R. Landeskunde aktiv. Praktische Orientierungen für Deutschland,Österreich und die Schweiz.. 2015. ISBN 978-3191917418.
  • MACHAČ, P. Výslovnost němčiny: poznámky z teorie a cvičení.. Praha, 2008. ISBN 978-80-246-1568-4.
  • SCHWITALLA, J. Gesprochenes Deutsch. Eine Einführung.. Berlin, 2003. ISBN 978-3503061686.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr