Vyučující
|
-
Pivoňková Barbora, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Nesklonné slovní druhy (adverbia, předložky) 2. Tranzitivní a intranzitivní slovesa 3. Slovesa s odlučitelnou a neodlučitelnou předponou I 4. Slovesa s odlučitelnou a neodlučitelnou předponou II 5. - 6. Trpný rod, opis trpného rodu 7. Konjunktiv II 8. Konjunktiv I 9. Souvětí souřadné 10. Infinitivní věty I 11. Infinitivní věty II 12. Negace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Seminář, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat základní morfologické a syntaktické struktury německého jazyka |
disponovat jazykovými znalostmi na úrovni B2/C1 |
vysvětlit odborné termíny z německé gramatiky |
Odborné dovednosti |
---|
používat základní morfologické a syntaktické struktury německého jazyka |
používat německou odbornou literaturu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat složitější morfologické a syntaktické struktury německého jazyka |
identifikovat potenciálně složité gramatické struktury německého jazyka |
Odborné dovednosti |
---|
používat při komunikaci složitější větné struktury (komplexnější souvětí apod.) |
samostatně pracovat s odbornou literaturou, a tím se dále sebevzdělávat |
přeložit adekvátně i složitější větné struktury z a do NJ |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Altmann, Hahnemann. Prüfungswissen Syntax. Göttingen, 2010. ISBN 978-3-8252-3320-4.
-
Buscha, A., Szita, S., Raven, S. C-Grammatik. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache.. Leipzig, 2017. ISBN 978-3-941323-11-7.
-
Dreyer, H.; Schmitt, R. Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Ismaning. 2013.
-
Eisenberg, Peter. Grundriss der deutschen Grammatik. Band 2: Der Satz. Stuttgart/Weimar: Verlag J. B. Metzler, 2013. ISBN 978-3476024244.
-
Hall, Karin; Scheiner, Barbara. Übungsgrammatik für Fortgeschrittene: Deutsch als Fremdsprache. Ismaning, 2013. ISBN 978-3-19-007448-8.
-
Helbig, G.; Buscha, J. Deutsche Grammatik. Ein Handbuch für den Ausländerunterricht. München, 2013. ISBN 978-3126063654.
-
Helbig, G.; Buscha, J. Übungsgrammatik Deutsch. München, 2013. ISBN 978-3126063661.
-
Schäfer, Roland. Einführung in die grammatische Beschreibung des Deutschen. Berlin, 2018. ISBN 978-3-6110-118-4.
-
Wermke, M.; Kunkel-Razum, K.; Scholze-Stubenrecht, W. (Hg.). Duden. Die Grammatik. Band 4.. Mannheim, 2009. ISBN 978-3-411-04050-6.
-
Wöllstein, A.; Dudenredaktion (Hg.). Duden. Die Grammatik. Band 4.. Berlin, 2022. ISBN 978-3-411-04048-3.
|