Vyučující
|
-
Brejchová Emilie, Dr. phil.
-
Klabačková Radka, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Klinická praxe pod dohledem. Studenti/ky absolvují 1 týden blokové náslechové praxe, hospitují v 5 vyučujících hodinách německého jazyka na vybraných typech ZŠ a SŠ. Seznamují se s různámi aspekty pedagogického procesu. Při rozboru jednotlivých vyučovacích hodin aplikují své teoretické znalosti v praxi. Klinická praxe pod dohledem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Klinická praxe pod dohledem
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat teoretickými znalosti lingvistických, pedagogických, didaktických a psychologických zásad výuky cizích jazyků |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně pracovat s odbornou literaturou |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat vyučovací proces z hlediska využívání forem, metod, prostředků a jejich efektivity pro výuku NJ |
popsat a zaznamenat školní prostřední (protokol z náslechové hodiny) |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat vyučovací proces z hlediska využívání forem, metod, prostředků a jejich efektivity pro výuku NJ |
kriticky zhodnotit metodické postupy v daném kontextu |
demonstrovat dovednosti při praxi |
zhodnotit a reflektovat poznatky získané během vlastní praxe |
diskutovat o souvislostech mezi reálnou výukou a teoretickými poznatky získanými během studia na FPE |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Klinická praxe pod dohledem, |
Odborné dovednosti |
---|
Klinická praxe pod dohledem, |
Obecné způsobilosti |
---|
Klinická praxe pod dohledem, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Portfolio, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Portfolio, |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Dokumenty MŠMT ČR a NPI. .
-
EPOSA (Europäisches Portfolio für Sprachlehrende in Ausbildung). .
-
Plzeňská fakultní škola: https://skoly.zcu.cz/ . .
-
HLAĎO, P. Pedagogická praxe. Brno, 2010. ISBN 978-80-7375-468-6.
-
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-434-2.
-
NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi: význam komunikace, vztah učitele k žákovi, komunikace ve škole, ukázky. Praha, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
-
SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
-
ŠVEC, V.; BRADOVÁ, J. Učitel v teorii a praxi. Brno, 2013. ISBN 978-80-210-6620-5.
|