Předmět: Náslechová praxe - navazující

« Zpět
Název předmětu Náslechová praxe - navazující
Kód předmětu KNJ/NAPMN
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Brejchová Emilie, Dr. phil.
  • Klabačková Radka, Mgr.
Obsah předmětu
Klinická praxe pod dohledem. Studenti/ky absolvují 1 týden blokové náslechové praxe, hospitují v 5 vyučujících hodinách německého jazyka na vybraných typech ZŠ a SŠ. Seznamují se s různámi aspekty pedagogického procesu. Při rozboru jednotlivých vyučovacích hodin aplikují své teoretické znalosti v praxi. Klinická praxe pod dohledem.

Studijní aktivity a metody výuky
Klinická praxe pod dohledem
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 10 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
disponovat teoretickými znalosti lingvistických, pedagogických, didaktických a psychologických zásad výuky cizích jazyků
Odborné dovednosti
samostatně pracovat s odbornou literaturou
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru.,
Výsledky učení
Odborné znalosti
charakterizovat vyučovací proces z hlediska využívání forem, metod, prostředků a jejich efektivity pro výuku NJ
popsat a zaznamenat školní prostřední (protokol z náslechové hodiny)
Odborné dovednosti
analyzovat vyučovací proces z hlediska využívání forem, metod, prostředků a jejich efektivity pro výuku NJ
kriticky zhodnotit metodické postupy v daném kontextu
demonstrovat dovednosti při praxi
zhodnotit a reflektovat poznatky získané během vlastní praxe
diskutovat o souvislostech mezi reálnou výukou a teoretickými poznatky získanými během studia na FPE
Obecné způsobilosti
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu,
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Klinická praxe pod dohledem,
Odborné dovednosti
Klinická praxe pod dohledem,
Obecné způsobilosti
Klinická praxe pod dohledem,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Portfolio,
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Portfolio,
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Dokumenty MŠMT ČR a NPI. .
  • EPOSA (Europäisches Portfolio für Sprachlehrende in Ausbildung). .
  • Plzeňská fakultní škola: https://skoly.zcu.cz/ . .
  • HLAĎO, P. Pedagogická praxe. Brno, 2010. ISBN 978-80-7375-468-6.
  • KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-434-2.
  • NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi: význam komunikace, vztah učitele k žákovi, komunikace ve škole, ukázky. Praha, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
  • SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
  • ŠVEC, V.; BRADOVÁ, J. Učitel v teorii a praxi. Brno, 2013. ISBN 978-80-210-6620-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr