Předmět: Náslechová praxe - bakalářská

« Zpět
Název předmětu Náslechová praxe - bakalářská
Kód předmětu KNJ/NASPB
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Klabačková Radka, Mgr.
  • Pivoňková Barbora, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Studenti/ky absolvují 1 týden blokové náslechové praxe, hospitují v 5 vyučujících hodinách německého jazyka na vybraných typech ZŠ a SŠ. Seznamují se s různámi aspekty pedagogického procesu.Při rozboru jednotlivých vyučovacích hodin aplikují své teoretické znalosti v praxi. Klinická/studijní praxe pod dohledem.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 5 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 35 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
teoretické znalosti lingvistických, pedagogických - didaktických a psychologických zásad výuky cizích jazyků
Výsledky učení
ověří si platnost aktuálních didaktických kritérií při rozboru jednotlivých hodin německého jazyka
Odborné dovednosti
provede ústní í písemné hodnocení pěti náslechových hodin (popis, analýza)
vede pedagogický deník, hospitační protokoly ze všech náslechových hodin a zpracuje krátký projekt (popis hodiny, analýza, argumentace, alterace)
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Studijní praxe,
Skupinová konzultace,
Odborné dovednosti
Studijní praxe,
Seminární výuka (diskusní metody),
Řešení problémů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Výstupní projekt,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Portfolio,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Doporučená literatura
  • BUTZKAMM, W. Unterrichtssprache Deutsch: Wörter und Wendungen für Lehrer und Schüler. Ismaning, 1996. ISBN 3-19-001586-4.
  • DYTRTOVÁ, R.; KRHUTOVÁ, M. Učitel: příprava na profesi. Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.
  • Maňák, Josef; Švec, Vlastimil. Výukové metody. Brno : Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.
  • PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe :průvodce pro současné studenty a budoucí učitele.. Olomouc, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
  • PODLAHOVÁ, L. Ze studenta učitelem. Olomouc, 2002. ISBN 80-244-0444-3.
  • Švec, Vlastimil; Filová, Hana; Šimoník, Oldřich. Praktikum didaktických dovedností. 1. vyd. Brno : Pedagogická fakulta Masarykovy university, 1996. ISBN 80-210-1365-6.
  • ZIEBELL,B. Unterrichtsbeobachtung und Lehrerverhalten. München, 2003. ISBN 3-46849633-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr