Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Klinická praxe pod dohledem. Studenti/ky absolvují 1 týden blokové náslechové praxe, hospitují v 5 vyučujících hodinách německého jazyka na vybraných typech ZŠ a SŠ. Seznamují se s různámi aspekty pedagogického procesu.Při rozboru jednotlivých vyučovacích hodin aplikují své teoretické znalosti v praxi. Klinická praxe pod dohledem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Klinická praxe pod dohledem
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 30 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 5 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat teoretickými znalosti lingvistických, pedagogických, didaktických a psychologických zásad výuky cizích jazyků |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně pracovat s odbornou literaturou |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat vyučovací proces z hlediska využívání forem, metod, prostředků a jejich efektivity pro výuku NJ |
popsat a zaznamenat školní prostřední (protokol z náslechové hodiny) |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat vyučovací proces z hlediska využívání forem, metod, prostředků a jejich efektivity pro výuku NJ |
kriticky zhodnotit metodické postupy v daném kontextu |
demonstrovat dovednosti při praxi |
zhodnotit a reflektovat poznatky získané během vlastní praxe |
diskutovat o souvislostech mezi reálnou výukou a teoretickými poznatky získanými během studia na FPE |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Klinická praxe pod dohledem, |
Hodnotící metody |
---|
Průběžné hodnocení, |
Portfolio, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
BUTZKAMM, W. Unterrichtssprache Deutsch: Wörter und Wendungen für Lehrer und Schüler. Ismaning, 1996. ISBN 3-19-001586-4.
-
DYTRTOVÁ, R.; KRHUTOVÁ, M. Učitel: příprava na profesi. Praha, 2009. ISBN 80-7315-039-5.
-
MAŇÁK, J.; ŠVEC,V. Výukové metody. Brno, 2003. ISBN 80-7315-039-.
-
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe :průvodce pro současné studenty a budoucí učitele.. Olomouc, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
-
PODLAHOVÁ, L. Ze studenta učitelem. Olomouc, 2002. ISBN 80-244-0444-3.
-
Švec, Vlastimil; Filová, Hana; Šimoník, Oldřich. Praktikum didaktických dovedností. 1. vyd. Brno : Pedagogická fakulta Masarykovy university, 1996. ISBN 80-210-1365-6.
-
ZIEBELL,B. Unterrichtsbeobachtung und Lehrerverhalten. München, 2003. ISBN 3-46849633-8.
|