Předmět: Náslechová praxe

« Zpět
Název předmětu Náslechová praxe
Kód předmětu KNJ/NASPN
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Klabačková Radka, Mgr.
Obsah předmětu
Klinická praxe pod dohledem. Studenti/ky absolvují 1 týden blokové náslechové praxe, hospitují v 5 vyučujících hodinách německého jazyka na vybraných typech ZŠ a SŠ. Seznamují se s různámi aspekty pedagogického procesu.Při rozboru jednotlivých vyučovacích hodin aplikují své teoretické znalosti v praxi. Klinická praxe pod dohledem.

Studijní aktivity a metody výuky
Klinická praxe pod dohledem
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 30 hodin za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 5 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
disponovat teoretickými znalosti lingvistických, pedagogických, didaktických a psychologických zásad výuky cizích jazyků
Odborné dovednosti
samostatně pracovat s odbornou literaturou
Výsledky učení
Odborné znalosti
charakterizovat vyučovací proces z hlediska využívání forem, metod, prostředků a jejich efektivity pro výuku NJ
popsat a zaznamenat školní prostřední (protokol z náslechové hodiny)
Odborné dovednosti
analyzovat vyučovací proces z hlediska využívání forem, metod, prostředků a jejich efektivity pro výuku NJ
kriticky zhodnotit metodické postupy v daném kontextu
demonstrovat dovednosti při praxi
zhodnotit a reflektovat poznatky získané během vlastní praxe
diskutovat o souvislostech mezi reálnou výukou a teoretickými poznatky získanými během studia na FPE
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Klinická praxe pod dohledem,
Hodnotící metody
Průběžné hodnocení,
Portfolio,
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Doporučená literatura
  • BUTZKAMM, W. Unterrichtssprache Deutsch: Wörter und Wendungen für Lehrer und Schüler. Ismaning, 1996. ISBN 3-19-001586-4.
  • DYTRTOVÁ, R.; KRHUTOVÁ, M. Učitel: příprava na profesi. Praha, 2009. ISBN 80-7315-039-5.
  • MAŇÁK, J.; ŠVEC,V. Výukové metody. Brno, 2003. ISBN 80-7315-039-.
  • PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe :průvodce pro současné studenty a budoucí učitele.. Olomouc, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
  • PODLAHOVÁ, L. Ze studenta učitelem. Olomouc, 2002. ISBN 80-244-0444-3.
  • Švec, Vlastimil; Filová, Hana; Šimoník, Oldřich. Praktikum didaktických dovedností. 1. vyd. Brno : Pedagogická fakulta Masarykovy university, 1996. ISBN 80-210-1365-6.
  • ZIEBELL,B. Unterrichtsbeobachtung und Lehrerverhalten. München, 2003. ISBN 3-46849633-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr