Lecturer(s)
|
-
Jeníčková Eva, Mgr.
-
Klabačková Radka, Mgr.
-
Kraus Klára, Mgr. et Mgr.
|
Course content
|
1. Introduction 2. Lexical practice - word I. 3. Lexical practice - word II. 4. Lexical practice - word sence and word structure 5. Lexical practice - vocabulary 6. Lexical practice - phraseology I. 7. Lexical practice - phraseology II. 8. Lexical practice - development in the vocabulary 9. Didactics of German - games I. 10. Pronunciation practice 11. Repeating, evaluation
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture supplemented with a discussion, Students' self-study, Seminar, Practicum
- Preparation for comprehensive test (10-40)
- 40 hours per semester
- Contact hours
- 52 hours per semester
- unspecified
- 20 hours per semester
- unspecified
- 40 hours per semester
- Individual project (40)
- 30 hours per semester
- Presentation preparation (report in a foreign language) (10-15)
- 15 hours per semester
- Contact hours
- 15 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
language skills at A2 level or higher |
Skills |
---|
working with the scientific literature and materials in a foreign language |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
to distinguish specifics of German vocabulary |
to describe the function of didactics games |
Skills |
---|
to apply the rules of correct pronuntiation |
to communicate in common situations |
to demonstrate the development of speech skills |
Competences |
---|
N/A |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Seminar |
Self-study of literature |
Multimedia supported teaching |
Skills |
---|
Multimedia supported teaching |
Discussion |
Practicum |
Competences |
---|
Seminar |
Self-study of literature |
Multimedia supported teaching |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Test |
Individual presentation at a seminar |
Skills |
---|
Skills demonstration during practicum |
Continuous assessment |
Self-evaluation |
Competences |
---|
Skills demonstration during practicum |
Continuous assessment |
Recommended literature
|
-
Doplňující autentické materiály pro nácvik výslovnosti, aktuální učebnice německého jazyka pro jaz.úroveň B1/A2/A1 (Hueber, Klett, Fraus)..
-
FISCHER, A. Deutsch lernen mit Rhytmus. Leipzig, 2007. ISBN 9783929526844.
-
FUNK, H., KOENIG, M. Grammatik lehren und lernen. Berlin, 1991. ISBN 3-468-49679-6.
-
GUBANOVA-MÜLLER, I., TOMMADDI,F. Gramatika v obrázcích. Praha. 2016.
-
Hladík, Petr. 111 her pro atraktivní výuku angličtiny. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4763-7.
-
HÖPPNEROVÁ, V. Begleiter durch die deutsche Grammatik. Učebnice německé gramatiky s cvičením a klíčem. Praha. 2014.
-
LEMCKE, Ch., ROHRMANN, L. Wortschatz A1: Deutsch intensiv : das Training. Stuttgart. 2018.
-
LEMCKE, Ch., ROHRMANN, L. Wortschatz A2: Deutsch intensiv : das Training. Stuttgart. 2018.
-
LEMCKE, Ch., ROZHRMANN, L. Grammatik Intensivtrainer A2. München, 2013. ISBN 978-3-12-606360-9.
-
Machač, Pavel. Výslovnost němčiny : cvičení. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-969-3.
-
MICHŇOVÁ, I. Němčina: 100 tipů a nápadů pro atraktivní výuku. Praha. 2019.
-
MICHŇOVÁ, I. Německá podstatná jména jinak. Praha. 2023.
-
REHLINGHAUS, M. 55 Grammatikspiele für Partner- und Gruppenarbeit. Stuttgart. 2019.
-
REINKE, K. Phonetiktrainer A1-B1.. Stuttgart, 2012. ISBN 978-3-12-676232-8.
-
Voltrová, Michaela. Přehledná německá gramatika. 2. vyd. Plzeň : Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-873-8.
|