Vyučující
|
-
Jeníčková Eva, Mgr.
-
Klabačková Radka, Mgr.
-
Kraus Klára, Mgr. et Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod, seznámení s cílem semináře. 2. Prohloubení dílčích jazykových kompetencí (Wortschatz, Strukturen, Aussprache, Ortographie) 3. Foneticko-fonologická cvičení. 4. Prohloubení slovní zásoby na pozadí běžných komunikačních témat/situací. 5. Prohloubení jednotlivých řečových dovedností prakticky (Hören, Sprechen, Lesen, Schreiben). 6. Zásady efektivního komunikativního DaF- vyučování. 7. Osvojování jazykových prostředků pro efektivní komunikaci na vybraná témata I. 8. Osvojování jazykových prostředků pro efektivní komunikaci na vybraná témata II. 9. Konverzace a komunikace na pozadí autentických jazykových materiálů vhodných pro ranou výuku NJ I. 10. Konverzace a komunikace na pozadí autentických jazykových materiálů vhodných pro ranou výuku NJ I. 11. Prezentace vlastních jazykových dovedností (příprava a zpracování vlastních témat) 12. Stručný teoretický úvod do problematiky didaktiky cizích jazyků, kompetenční rámec učitele cizích jazyků. 13. Dotazy, Opakování, evaluace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická výuka, Samostudium studentů, Seminář, Cvičení
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 12 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 8 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat jazykovými prostředky a úrovni A2/B1 |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně pracovat s odbornou literaturou a cizojazyčnými materiály |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
definovat specifika NJ v syntaktické oblasti |
analyzovat možnosti zatraktivnění rané výuky NJ |
analyzovat vhodné jazykové prostředky pro běžnou komunikaci v NJ |
Odborné dovednosti |
---|
uplatnit dosud nabyté jazykové znalosti v mluveném i v písemném projevu |
prokázat rozvoj řečových dovedností |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Doplňující autentické materiály pro nácvik všech jazykových dovedností, aktuální učebnice německého jazyka pro jaz.úroveň B1/A2/A1 (Hueber, Klett, Fraus)..
-
Němčina: konverzace. Brno. 2023.
-
Norimberská doporučení pro ranou výuku..
-
Buttner, Amy. 100 aktivit, her a učebních strategií ve výuce cizích jazyků : praktické návody, jak zpříjemnit výuku studentům i sobě. 1. vyd. Brno : Edika, 2013. ISBN 978-80-266-0203-3.
-
BUTZKAMM, W. Unterrichtssprache Deutsch :Wörter und Wendungen für Lehrer und Schüler. Ismaning, 2007. ISBN 3-19-001586-0.
-
CZMERO, J., VESELÁ, B. Sprechen Sie mit!: intenzivní kurz německé konverzace. Brno. 2016.
-
DAUM, S.; HANTSCHEL, H.-J. 55 Kommunikative Spiele. Szenariendidaktik. Stuttgart. 2012.
-
FANDRYCH, Ch., TALLOWITZ, U. Sage und Schreibe: Übungswortschatz Grundstufe A1-B1 mit Lösungen. Stuttgart. 2015.
-
Hladík, Petr. 111 her pro atraktivní výuku angličtiny. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4763-7.
-
KUBÁLKOVÁ, H. Komunikujeme německy: němčina pro obchod, ekonomiku a cestovní ruch. Plzeň. 2019.
-
LLUNDQUIST- MOG, A., WIDLOK, B. DaF für Kinder. München, 2015. ISBN 978-3-12-606980-9.
-
REINKE, K. Phonetiktrainer A1-B1.. Stuttgart, 2012. ISBN 978-3-12-676232-8.
-
RINVOLUCRI,M, DAVIS,P. 66 Grammatikspiele Deutsch als Fremdsprache.. 1999. ISBN 978-3127688108.
-
SWERLOWA, O. Grammatik und Konversation 2. Arbeitsblätter für den Deutschunterricht. ISBN 978-3-12-606364-7.
-
WICKE, R.E. Herz oder Pistole? Kommunikatives für den Unterricht.. Ismaning, 2007. ISBN 978-3-19-011751-2.
|