Vyučující
|
-
Klabačková Radka, Mgr.
-
Pivoňková Barbora, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.-3. Fonetická cvičení s využitím učebnic pro 1. stupeň ZŠ. 4.-5. Výběr cvičení z učebnic k procvičení funkční gramatiky, vhodné hry pro děti. 6. Sloveso, neurčité tvary, systém časů v němčině. 7. Slovesný rod - aktivum, pasívum. 8. Člen jako funkční slovo, druhy členů, deklinace. 9. Zájmena, třídění, druhy, deklinace. 10. Zvratné zájmeno v němčině, funkce zájmen es a man. 11.-12. Tematické okruhy, např.: nákupy, oblékání, jídlo a pití, cestování...
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Kooperativní výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Přednáška, Seminář
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
schopnost užívat NJ na úrovni A2 a vyšší |
Odborné dovednosti |
---|
samostaně pracovat s odbornou literaturou |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišit, určit a zdůvodnit základní gramatické a pravopisné jevy v písemném a mluveném projevu |
orientovat se v základní lingvistické terminologii |
automatizovat gramatické a lexikální prostředky při tvorbě mluvené i psané řeči |
zhodnotit některé současné učebnice němčiny pro 1. stupeň ZŠ |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat základní gramatické a pravopisné jevy v písemném a mluveném projevu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Kooperativní výuka, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Kooperativní výuka, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Přednáška založená na výkladu, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika : přehled, cvičení, testy. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 1995. ISBN 80-85784-12-2.
-
Doležal, Jiří; Šimečková, Alena. Cvičení z německé gramatiky pro pokročilé. 1. vyd. Jinočany : H & H, 1992. ISBN 80-85467-34-8.
-
Helbig, Gerhard; Buscha, Joachim. Deutsche Grammatik : ein Handbuch für den Ausländerunterricht. 18. Aufl. Leipzig : Verlag Enzyklopädie, 1998. ISBN 3-324-00118-8.
-
Höppnerová, Věra; Kremzerová, Anna. Němčina pro jazykové školy 2 : s novým pravopisem. Praha : Scientia, 2002. ISBN 80-7183-264-2.
-
Horstmann, Gerhard; Kaier, Andrea. Maturitní témata v němčině : nově 25 + 5 Konversationsthemen. 2., rozš. vyd. Plzeň : Fraus, 2004. ISBN 80-7238-331-0.
-
Oulehlová, Marie. Hrátky s němčinou. Vyd. 1. Brno : MC nakladatelství, 1995.
-
Povejšil, Jaromír. Mluvnice současné němčiny. Praha : Academia, 1999. ISBN 80-200-0076-3.
|