Vyučující
|
-
Klabačková Radka, Mgr.
-
Kraus Klára, Mgr. et Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Poslech, nácvik a rozvoj jazykové dovednosti pomocí praktických úkolů. 2. Sprechen, nácvik a rozvoj jazykové dovednosti pomocí praktických úkolů. 3. Lesen, nácvik a rozvoj jazykové dovednosti pomocí praktických úkolů. 4. Schreiben, nácvik a rozvoj jazykové dovednosti pomocí praktických úkolů. 5.-6. Grammatik-, Wortschatz- und Aussprachevermittlung, rozvoj dílčích kompetencí v DaF-vyučování. 7. Kritéria výběru/analýzy učebních a doplňkových učebních materiálů. 8-9. Specifika DaFnE, výuky dětí se SPU, vícejazyčnost v DaF vyučování. 10. Instituce, projekty a programy podporující učitele německého jazyka. 11. Závěrečná evaluace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Studium textů, Seminář
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat jazykovými znalosti na úrovni A2/B1 |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně pracovat s odbornou literaturou a cizojazyčnými materiály |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
shrnout a uvést do souvislostí dosud získané teoretické znalosti v obl. didaktiky rané výuky NJ |
charakterizovat specifika německého jazyka a rizika při jeho osvojování při výuce na 1.st.ZŠ |
charakterizovat dostupné výukové materiály a instituce podporující učitele NJ |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat nabyté teoretické poznatky a jazykové dovednosti v praxi |
prokazovat rozvoj didaktické kompetence pro počáteční výuku NJ a rozvoj řečových dovedností |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Současné učebnice německého jazyka pro 1.st. ZŠ.
-
www.rvp.cz , https://www.goethe.de/ins/cz/cs/index.html, www.tandem-org.cz/.
-
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika : přehled, cvičení, testy. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 1995. ISBN 80-85784-12-2.
-
BUTTNER, A. 100 aktivit, her a učebních strategií ve výuce cizích jazyků: praktické návody, jak zpříjemnit výuku studentům i sobě.. Brno, 2013. ISBN 978-80-266-0203-3.
-
DAUM, S., HANTSCHEL, H.-J. 55 kommunikative Spiele.. S, 2012. ISBN 9783126751841.
-
DREKE, M., LIND, W. Wechselspiel. Interaktive Arbeitsblätter für die Partnerarbeit im Deutschunterricht.. München, 2013. ISBN 978-3-12-606529-0.
-
GARLIN, E., MERKLE, S. Kikus Deutsch Arbeitsblätter 1 Sprache lernen im Vor- und Grudnschulalter. Ismaning, 2005. ISBN 978-3-19-321431-7.
-
HLADÍK, P. 111 her pro atraktivní výuku angličtiny. 1.vyd.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4763-7.
-
JUNG, L. 99 Stichwörter zum Unterricht.. Ismaning, 2001. ISBN 3-19-007438-0.
-
KASALOVÁ, Z. Nebojte se němčiny - pracovní listy pro žákypro výuku dětí se specifickými vývojovými poruchami učení na 1. stupni základních škol.. Plzeň, 2012. ISBN 8072383124.
-
KURSIŠA, A., NEUNER, G. Deutsch ist easy! Lehrerhandreichungen und Kopiervorlagen "Deutsch nach Englisch" für den Anfangsunterricht.. Ismaning, 2006. ISBN 978-3-19-001869-7.
-
LUNDQUIST- MOG, A., WIDLOK, B. DaF für Kinder. München, 2005. ISBN 978-3-12-606980-9.
-
REINKE, K. Phonetiktrainer A1-B1.. Stuttgart, 2012. ISBN 978-3-12-676232-8.
-
RINVOLUCRI,M, DAVIS,P. 66 Grammatikspiele Deutsch als Fremdsprache.. Stuttgart, 1999. ISBN 978-3127688108.
-
SWERLOVA, O. Grammatik und Konversation 1.. München, 2013. ISBN 9783126063623.
-
WIDLOK, B., PETRAVIČ, A. u.a. Nürnberer Empfehlungen zum frühen Fremdsprachenlernen. Neubearbeitung.. München, 2010.
|