Předmět: Němčina didakticky

« Zpět
Název předmětu Němčina didakticky
Kód předmětu KNJ/NJDID
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Křížková Červená Jana, Mag. phil.
Obsah předmětu
1. Úvodem: Didaktika a jazyková praxe 2. Poslech a mluvení z didaktické perspektivy 3. Komunikativní úlohy z praktické a didaktické perspektivy I 4. Komunikativní úlohy z praktické a didaktické perspektivy II 5. Samostatně vytvořené úlohy z praktické a didaktické perspektivy 5. Čtení a psaní z didaktické perspektivy 6. Úlohy k procvičení čtení z praktické a didaktické perspektivy 7. Úlohy k procvičení psaní z praktické a didaktické perspektivy 8. Samostatně vytvořené úlohy z praktické a didaktické perspektivy 9. Kombinované úlohy z praktické a didaktické perspektivy I 10. Kombinované úlohy z praktické a didaktické perspektivy II 11. Samostatně vytvořené úlohy z praktické a didaktické perspektivy 12. Samostatně vytvořené úlohy z praktické a didaktické perspektivy

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 15 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
definovat nejzákladnější terminologii z oblasti germanistické lignvistiky
Odborné dovednosti
komunikovat v NJ na maturitní úrovn
Výsledky učení
Odborné znalosti
zařadit základní informace z oblasti komunikačních dovedností
Odborné dovednosti
komunikovat na vyšší jazykové úrovni než byla úroveň vstupní
kriticky zhodnotit cvičení prohlubující konkrétní komunikativní dovednost
vytvořit a prezentovat jednoduché cvičení prohlubující konkrétní jazykovou dovednost
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s diskusí,
Kooperativní výuka,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Samostudium,
Seminární výuka (badatelské metody),
Demonstrace dovedností,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • BAYERLEIN, O. Campus Deutsch - Lesen. Ismaning, 2013. ISBN 978-3-19-051003-0.
  • Huneke, Hans-Werner; Steinig, Wolfgang. Deutsch als Fremdsprache : eine Einführung. 6., neu bearbeitete und erweiterte Auflage. 2013. ISBN 978-3-503-13765-7.
  • PAPADOPOULOU, K; PARADI-STAI, D.; SPYRATOU, A. Lesestraining B2: Leseverstehen in Progression bis zum Goethe-Zertifikat B2. Ismaning, 2017. ISBN 978-3-19-001684-6.
  • Prange, Lisa. 44 Sprechspiele für Deutsch als Fremdsprache. 2. Aufl. Ismaning : Max Hueber, 2001. ISBN 3-19-001503-1.
  • SCHATZ, H. Fertigkeit Sprechen. Stuttgart, 2013. ISBN 978-3-12-606504-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr