|
Vyučující
|
-
Muchová Lucie, Dr. phil.
-
Veselá Eva, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Studenti absolvují dva týdny blokové praxe, provedou 10 hodin přímé výuky. Pod vedením pedagogů SŠ si osvojují schopnost využívat získané teoretické znalosti v praxi a všestranně se seznámí s přípravou učitele na vyučovací proces. Během praxe studující/ho dochází k hospitacím garantkou předmětu či dalšími vyučujícími katedry německého jazyka. Díky rozhovorům mezi studentkou či studentem, hospitujícím členem katedry a vedoucím učitelem nebo učitelkou dochází k detailní reflexi praxe, která je nutná pro další pedagogickou činnost studujících.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Klinická praxe pod dohledem
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| disponovat teoretickými znalostmi lingvistických, pedagogických/didaktických a psychologických zásad výuky cizích jazyků |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzovat úskalí učitelského povolání, projevit zájem o práci učitele |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| charakterizovat podmínky učení, využití metod, forem a prostředků pro efektivní výuku NJ |
| formulovat možné příčiny neúspěchu při realizaci cílů výuky NJ |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zhodnotit své předpoklady pro práci učitele |
| demonstrovat dovednosti při praxi |
| kriticky zhodnotit a reflektovat souvislosti mezi realitou školního prostředí a teoretickou přípravou |
| kriticky zhodnotit metodické postupy v daném kontextu |
| diskutovat o kompetencích dobrého učitele NJ |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Klinická praxe pod dohledem, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Klinická praxe pod dohledem, |
| Individuální konzultace, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Dokumenty MŠMT ČR..
-
EPOSA (Europäisches Portfolio für Sprachlehrende in Ausbildung). .
-
Plzeňská fakultní škola: https://skoly.zcu.cz/ . .
-
HLAĎO, P. Pedagogická praxe. Brno, 2010. ISBN 978-80-7375-468-6.
-
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-434-2.
-
NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi: význam komunikace, vztah učitele k žákovi, komunikace ve škole, ukázky. Praha, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
-
SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
-
ŠVEC, V.; BRADOVÁ, J. Učitel v teorii a praxi. Brno, 2013. ISBN 978-80-210-6620-5.
|