Vyučující
|
-
Křížková Červená Jana, Mag. phil.
|
Obsah předmětu
|
Předmět navazující na PJA2Q. Vyšší stupeň obtížnosti. 1. Úvod do problematiky předmětu doporučení literatury, stanovení podmínek k úspěšnému absolvování předmětu 2.-3. Natur 4.-5. Tradition und Kultur 6.-7. Was ist Landeskunde? 8. Klischees, Vorurteile und offizielle staatliche Symbole 9. Bildungssystem (Schule und tertiäre Bildung) 10. Minderheiten und Integration 11.-12. Tourismus als Wirtschaftsfaktor der deutschsprachigen Länder 13. Závěrečný test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Samostudium studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 35 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat jazykovými znalostmi nabitými v rámci předmětu PJAR2 |
disponovat jazykovými prostředky na úrovni B1+ |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně pracovat s cizojazyčnými materiály |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
podrobněji charakterizovat vybrané kapitoly k tématu zeměvěda německy mluvících zemí |
prezentovat prohloubené gramatické znalosti |
popsat aktuální události v německy mluvících zemích |
Odborné dovednosti |
---|
kriticky zhodnotit fenomény z oblasti D-A-CH reálií pomocí autentických materiálů |
aplikovat dosud získané jazykové dovednosti v oblasti psaní |
aplikovat dosud získané jazykové kompetence v kontaktu s rodilým mluvčím |
porozumět a následně interpretovat obsah komplexních textů v NJ |
aplikovat cíleně rozšiřovanou slovní zásobu v praxi |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
- rozvíjet schopnost využít praktické zkušenosti, - rozvíjet schopnost týmové práce |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Aktuální zdroj informací: kompletní spektrum médií. .
-
DANIELS, A. et al. Mittelpunkt neu B2. Deutsch als Fremdsprache für Fortgeschrittene. Arbeitsbuch mit Audio-CD. Ismaning, 2012. ISBN 978-3126766531.
-
KOHL-KÜHL, R. Mittelpunkt B2 Grammatiktrainer - cvičebnice gramatiky. Leipzig, 2009. ISBN 9783126766036.
-
LUSCHER, R. Landeskunde aktiv. Praktische Orientierungen für Deutschland,Österreich und die Schweiz.. 2015. ISBN 978-3191917418.
-
PAPADOPOULOU, K; PARADI-STAI, D.; SPYRATOU, A. V. Lesestraining B2: Leseverstehen in Progression bis zum Goethe-Zertifikat B2. Ismaning, 2017. ISBN 978-3-19-001684-6.
-
PILASKI, A. et al. Entdeckungsreise D-A-CH. Kursbuch zur Landeskunde. Ismaning, 2013. ISBN 978-3126063807.
-
SANDER, I. et al. Mittelpunkt neu B2. Deutsch für Fortgeschrittene. Stuttgart, 2012. ISBN 978-3126766524.
-
SCHATZ, H. Fertigkeit Sprechen. Stuttgart, 2013. ISBN 978-3-12-606504-7.
-
SPECHT, A. et al. Zwischendurch mal .. Landeskunde. Deutsch als Fremdsprache. Ismaning, 2011. ISBN 978-3193010025.
|