|
Vyučující
|
-
Krupař Václav
-
Juřík Jan, Mag. phil.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do problematiky předmětu doporučení literatury, stanovení podmínek k úspěšnému absolvování předmětu 2.-3. Streiten und Kooperieren 4.-5. Wissen und Können 6.-7.Gesundheit 8.-9. Gefühle 10.-11. Raus aus der Welt 12. závěrečné opakování, kolokvium s reflexí 13. zápočtový test
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Samostudium studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 35 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| disponovat odpovídajícími znalostmi po absolvování předmětu KNJ/PJAR1 |
| disponovat jazykovými prostředky na úrovni B1+ a vyšší |
| Odborné dovednosti |
|---|
| samostatně pracovat s cizojazyčnými materiály |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozlišit a zařadit slovní zásobu v běžných komunikačních situacích |
| identifikovat typické chyby českých studentů německého jazyka při jeho používání |
| prezentovat rozšíření znalostí v oblasti zeměvědy německy mluvících zemí |
| Odborné dovednosti |
|---|
| prokazovat hlubší osvojení jazyka v oblasti čtení |
| prokazovat jistotu v mluveném projevu |
| napsat jednoduchý souvislý text na probrané téma |
| odůvodnit a vysvětlit své názory a plány |
| vyprávět příběh, popsat obsah knihy nebo filmu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostudium, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Skupinová výuka, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Aktuální zdroj informací k PJAR: kompletní spektrum médií.
-
BUTTNER, A. 100 aktivit, her a učebních strategií ve výuce cizích jazyků: praktické návody, jak zpříjemnit výuku studentům i sobě.. Brno, 2013. ISBN 978-80-266-0203-3.
-
FREY, E. Die Trainingsbände für die neuen Goethe-Zertifikate. Fit für den TestDaF.. München. ISBN 978-3-19-201862-6.
-
KOHL-KÜHL, R. Mittelpunkt B2 Grammatiktrainer - cvičebnice gramatiky. Leipzig, 2009. ISBN 9783126766036.
-
Krumm, Hans-Jürgen. Landeskunde Deutschland, DACH oder Europa? Über den Umgang mit Verschiedenheit im DaF-Unterricht,.
-
Neuner, Gerhard. Fremde Welt und eigene Wahrnehmung. Konzepte von Landeskunde im fremdsprachlichen Deutschunterricht,. Kassel, 1994.
-
SANDER, I.; DANIELS, A. a kolektiv. Mittelpunkt neu B2 ? pracovní sešit +CD.. Leipzig, 2012. ISBN 978-3-12-676653-1.
-
Tanzer, Harald. Konzepte der Landeskunde,. Regensburg, 2004.
|