Předmět: Praktický jazyk a reálie 3

« Zpět
Název předmětu Praktický jazyk a reálie 3
Kód předmětu KNJ/PJAR3
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kašparová Jitka
  • Urbanec Jan, Mag. phil.
Obsah předmětu
Předmět navazující na PJAR2. Vyšší stupeň obtížnosti. 1. Úvod do problematiky předmětu doporučení literatury, stanovení podmínek k úspěšnému absolvování předmětu 2.-3. Natur 4.-5.Sprachlos 6.-7. Was ist Landeskunde? 8. Klischees, Vorurteile und offizielle staatliche Symbole 9. Bildungssystem (Schule und tertiäre Bildung) 10. Minderheiten und Integration 11.-12. Tourismus als Wirtschaftsfaktor der deutschsprachigen Länder 13. závěrečný test

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Samostudium studentů, Seminář
  • Kontaktní výuka - 35 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
disponovat jazykovými znalostmi nabitými v rámci předmětu PJAR2
disponovat jazykovými prostředky na úrovni B1+
Odborné dovednosti
samostatně pracovat s cizojazyčnými materiály
Výsledky učení
Odborné znalosti
podrobněji charakterizovat vybrané kapitoly k tématu zeměvěda německy mluvících zemí
prezentovat prohloubené gramatické znalosti
popsat aktuální události v německy mluvících zemích
Odborné dovednosti
kriticky zhodnotit fenomény z oblasti D-A-CH reálií pomocí autentických materiálů
aplikovat dosud získané jazykové dovednosti v oblasti psaní
aplikovat dosud získané jazykové kompetence v kontaktu s rodilým mluvčím
porozumět a následně interpretovat obsah komplexních textů v NJ
aplikovat cíleně rozšiřovanou slovní zásobu v praxi
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Skupinová výuka,
Samostudium,
Odborné dovednosti
Exkurze, soustředění, výuka v terénu,
Cvičení (praktické činnosti),
Výuka podporovaná multimédii,
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Aktuální zdroj informací k PJAR: kompletní spektrum médií.
  • Biechele, Marcus und Alicia Padrós. Didaktik der Landeskunde,. München, 2003.
  • HANSEN, M.; ZUBER, B. Zwischen den Kulturen. Strategien und Aktivitäten für landeskundliches Lehren und Lernen. München, 1996. ISBN 3-468-49474-2.
  • HEUER, W.; PASEWALC, S.; NEIDLINGER,D.;DAHMEN,K. Zwischendurch mal Landeskunde. Kopiervorlagen. München, 2011. ISBN 978-3-19-301002-5.
  • KOHL-KÜHL, R. Mittelpunkt B2 Grammatiktrainer - cvičebnice gramatiky. Leipzig, 2009. ISBN 9783126766036.
  • Krumm, Hans-Jürgen. Landeskunde Deutschland, DACH oder Europa? Über den Umgang mit Verschiedenheit im DaF-Unterricht,.
  • LUSCHER, R. Landeskunde aktiv. Praktische Orientierungen für Deutschland,Österreich und die Schweiz.. 2015. ISBN 978-3191917418.
  • SANDER, I.; DANIELS, A. a kolektiv. Mittelpunkt neu B2 ? pracovní sešit +CD.. Leipzig, 2012. ISBN 978-3-12-676653-1.
  • Tanzer, Harald. Konzepte der Landeskunde,. Regensburg, 2004.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr