Vyučující
|
-
Kašparová Jitka
-
Urbanec Jan, Mag. phil.
|
Obsah předmětu
|
Předmět navazující na PJAR2. Vyšší stupeň obtížnosti. 1. Úvod do problematiky předmětu doporučení literatury, stanovení podmínek k úspěšnému absolvování předmětu 2.-3. Natur 4.-5.Sprachlos 6.-7. Was ist Landeskunde? 8. Klischees, Vorurteile und offizielle staatliche Symbole 9. Bildungssystem (Schule und tertiäre Bildung) 10. Minderheiten und Integration 11.-12. Tourismus als Wirtschaftsfaktor der deutschsprachigen Länder 13. závěrečný test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Samostudium studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 35 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat jazykovými znalostmi nabitými v rámci předmětu PJAR2 |
disponovat jazykovými prostředky na úrovni B1+ |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně pracovat s cizojazyčnými materiály |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
podrobněji charakterizovat vybrané kapitoly k tématu zeměvěda německy mluvících zemí |
prezentovat prohloubené gramatické znalosti |
popsat aktuální události v německy mluvících zemích |
Odborné dovednosti |
---|
kriticky zhodnotit fenomény z oblasti D-A-CH reálií pomocí autentických materiálů |
aplikovat dosud získané jazykové dovednosti v oblasti psaní |
aplikovat dosud získané jazykové kompetence v kontaktu s rodilým mluvčím |
porozumět a následně interpretovat obsah komplexních textů v NJ |
aplikovat cíleně rozšiřovanou slovní zásobu v praxi |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Aktuální zdroj informací k PJAR: kompletní spektrum médií.
-
Biechele, Marcus und Alicia Padrós. Didaktik der Landeskunde,. München, 2003.
-
HANSEN, M.; ZUBER, B. Zwischen den Kulturen. Strategien und Aktivitäten für landeskundliches Lehren und Lernen. München, 1996. ISBN 3-468-49474-2.
-
HEUER, W.; PASEWALC, S.; NEIDLINGER,D.;DAHMEN,K. Zwischendurch mal Landeskunde. Kopiervorlagen. München, 2011. ISBN 978-3-19-301002-5.
-
KOHL-KÜHL, R. Mittelpunkt B2 Grammatiktrainer - cvičebnice gramatiky. Leipzig, 2009. ISBN 9783126766036.
-
Krumm, Hans-Jürgen. Landeskunde Deutschland, DACH oder Europa? Über den Umgang mit Verschiedenheit im DaF-Unterricht,.
-
LUSCHER, R. Landeskunde aktiv. Praktische Orientierungen für Deutschland,Österreich und die Schweiz.. 2015. ISBN 978-3191917418.
-
SANDER, I.; DANIELS, A. a kolektiv. Mittelpunkt neu B2 ? pracovní sešit +CD.. Leipzig, 2012. ISBN 978-3-12-676653-1.
-
Tanzer, Harald. Konzepte der Landeskunde,. Regensburg, 2004.
|