Předmět: Praktický jazyk a reálie 4

« Zpět
Název předmětu Praktický jazyk a reálie 4
Kód předmětu KNJ/PJAR4
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Urbanec Jan, Mag. phil.
  • Klabačková Radka, Mgr.
  • Kašparová Jitka
Obsah předmětu
Předmět navazující na PJAR3. Vyšší stupeň obtížnosti. Rozvíjení všech řečových dovedností, zvládnutím látky v povinné literatuře, rozšíření slovní zásoby aktivní i pasivní, získání vědomostí z reálií. 1. Úvod do problematiky předmětu doporučení literatury, stanovení podmínek k úspěšnému absolvování předmětu 2.-3. Netzwerke 4.-5. Generationen 6.-7. Sagen und Meinen 8.-9. Suchen, finden, tun 10. Neue Welten 11.-12. Von innen und außen: Deutschland im Blick 13. zápočtový test

Studijní aktivity a metody výuky
Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Seminář
  • Kontaktní výuka - 35 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
disponovat znalostmi nabytými v rámci předmětu PJAR3
disponovat jazykovými prostředky na úrovni B1+
Odborné dovednosti
samostatně pracovat s odbornou literaturu a cizojazyčnými materiály
Výsledky učení
Odborné znalosti
prezentovat adekvátní slovní zásobu v diskuzích na odborná témata
charakterizovat rozmanité učební strategie při nácviku řečových dovedností
prezentovat znalosti v oblasti zeměvědy německy mluvících zemí
disponovat prohloubenými znalostmi v oblasti gramatiky
Odborné dovednosti
demonstrovat rozšíření jazykové kompetence ve všech oblastech studia německého jazyka (všechny řečové dovednosti)
aplikovat jazykové dovednosti na úrovni B2 (spontánně a s jistotou v nejrůznějších komunikačních situacích)
porozumět a následně interpretovat obsah rozsáhlejších textů v NJ
adekvátně reagovat a argumentovat v diskuzi s rodilým mluvčím
napsat srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat souvisejících s vlastními zájmy či oborem
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Skupinová výuka,
Diskuse,
Výuka podporovaná multimédii,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Aktuální zdroj informací k PJAR: kompletní spektrum médií.
  • BUTLER, F.; DANIELS,A.; ESTERMANN, Ch. Mittelpunkt B2/C1 Intensivtrainer - cvičebnice čtení a poslechů + CD. Leipzig, 2009. ISBN 978-3-12-6766142.
  • BUTLER, F.; DANIELS,A.; ESTERMANN, Ch. Mittelpunkt C1 Grammatiktrainer - cvičebnice gramatiky. Leipzig, 2008. ISBN 978-3-12-676613-5.
  • DANIELS, A. a kolektiv. Mittelpunkt neu C1 ? učebnice němčiny. Leipzig, 2009. ISBN 978-3-12-6766609.
  • FREY, E. Die Trainingsbände für die neuen Goethe-Zertifikate. Fit für den TestDaF.. München. ISBN 978-3-19-201862-6.
  • HEUER, W.; PASEWALC, S.; NEIDLINGER,D.;DAHMEN,K. Zwischendurch mal Landeskunde. Kopiervorlagen. München, 2011. ISBN 978-3-19-301002-5.
  • Krumm, Hans-Jürgen. Landeskunde Deutschland, DACH oder Europa? Über den Umgang mit Verschiedenheit im DaF-Unterricht,.
  • LUSCHER, R. Landeskunde aktiv. Praktische Orientierungen für Deutschland,Österreich und die Schweiz. 2015. ISBN 978-3191917418.
  • Tanzer, Harald. Konzepte der Landeskunde,. Regensburg, 2004.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr