Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Seznámení s geografickými i výukovými cíli exkurze, rozdělení referátů 2. Základní přehled vhodných pramenů a literatury a metodický návod, jak s nimi pracovat 3.-9. Samostatná či skupinová práce na přípravě referátů (s možností konzultace s vyučujícím) 10.-20. Exkurze 21.-26. Příprava portfolia didaktických aktivit a zpětná vazba ze strany vyučujícího
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 30 hodin za semestr
- Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
- 8 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponuje znalostmi didaktiky DaF získanými v didaktických předmětech daného studijního programu |
Odborné dovednosti |
---|
pracuje s cizojazyčnou literaturou |
disponuje jazykovými kompetencemi v němčině na úrovni B2/C1 |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
plánování a realizace exkurze ve vlastní výuce na škole |
vytvoření didaktických aktivit spojených s obsahem exkurze |
disponuje znalostí historie a současnosti navštívených lokalit |
Odborné dovednosti |
---|
popíše historii a současnost dané lokality v němčině na úrovni B2/C1 |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Archiv. Zeměměřičský úřad [online]. .
-
BERAN, L. et al. Industriální topografie: průmyslová architektura a technické stavby. Karlovarský kraj; Plzeňský kraj. 2 sv. Praha, 2011. ISBN 978-80-01-04919-8.
-
BERANOVÁ VAICOVÁ, R. Zaniklé obce na Sokolovsku. Sokolov, 2005. ISBN 8086630064.
-
BOHÁČ, J.; SALAMANCZUK, R. Zmizelé Chebsko. Zničené obce a osady okresu Cheb po roce 1945. Cheb, 2009. ISBN 978-80-85018-68-4.
-
FINK, R. Zerstörte Böhmerwaldorte. Norderstedt, 2006. ISBN 3-8334-6429-1.
-
JAŠA, L. Zaniklé obce Slavkovského lesa. Sokolov, 2018. ISBN 978-80-906095-6-3.
-
PODHOLA, R. 583 portrétů zmařené Šumavy. 2. vydání. 2018.
-
PROCHÁZKA, Z. Putování po zaniklých místech Českého lesa. I. Domažlicko. Osudy 50 zaniklých obcí, vsí a samot; II. Tachovsko. Osudy 45 zaniklých obcí, vsí a samot. 2 sv. 3., resp. 2. vydání. Domažlice, 2021. ISBN 978-80-7660-011-9.
-
ULRICH, P. (ed.). Slavné vily Plzeňského kraje. Praha, 2009. ISBN 978-80-87073-17-9.
-
ZEMAN, L. (ed.). Slavné vily Karlovarského kraje. Praha, 2010. ISBN 978-80-87073-19-3.
|