|
Vyučující
|
-
Zendeková Irena, prof. Dr. phil. habil.
-
Nováková Iryna, doc. PaedDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Opakování: Od konce války po založení dvou států 2.-3. Účtování s minulostí: Seghers "Das siebte Kreuz", Hochhuth "Der Stellvertreter" 4. Odpovědnost vědců ve společnosti: Dürrenmatt "Die Physiker" (ve srovnání s dramatem Bertolta Brechta "Das Leben des Galilei") 5.-6. Přemýšlení o identitě: Ch. Wolf "Nachdenken über Christa T.", Max Frisch "Stiller" 7. Lyrika: Bachmann, Celan, Bobrowski 8. Lyrika II: Lyrika šedesátých let, písňová tvorba od protestsongů po poetry slam 9.-10. Ženská literatura, srovnání: Morgner, Wohmann, Jelinek 11. Německo-německý spor o literaturu: Grass, Wolf, Hermlin 12. Simple stories: Hermann "Sommerhaus später", Ingo Schulze a další 13. Pop-Art
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Studium metodou řešení problémů, Samostudium literatury
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| disponovat jazykovými znalostmi na úrovni B2 a vyšší |
| charakterizovat základní odborné termíny, interpretační metody |
| Odborné dovednosti |
|---|
| znalosti literatury na úrovni bakalářského studia němčiny |
| samostatně pracovat s odbornou literaturou v cizím jazyce |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| charakterizovat základní pojmy literárně-historického přehledu |
| prezentovat znalosti vybraných textů od vybraných autorů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| číst a samostatně pracovat s vybranými texty a jejich interpretace |
| demonstrovat znalost literárního procesu, zařadit autora a přiřadit daný text |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostudium, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Diskuse, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Kindlers Neues Literatur-Lexikon (CD-ROM). 2002.
-
Zeitgenössische Literatur (CD-ROM). 2002.
-
Bernig, Schmitz. Literaturlandschaft im Wandel.. Dresden, 2006.
-
Moser. Neues Handbuch der deutschsprachigen Gegenwartsliteratur seit 1945. München, 1996.
-
Wolfgang Emmerich. Kleine Literaturgeschichte der DDR,. Leipzig, 1996.
|