Předmět: Divadlo v němčině

« Zpět
Název předmětu Divadlo v němčině
Kód předmětu KNJ/THEAD
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Němčina
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Křížková Červená Jana, Mag. phil.
Obsah předmětu
Studenti se seznámí s praxí divadelní tvorby. Vytvoří inscenaci s využitím různých výrazových prostředků. 1. Gesta, mimika, pohyb. 2. Hlas, mluvení, rétorická cvičení 3. Využití prostoru na jevišti 4. Kostýmy, rekvizity a hudba 5. Proces a produkt v divadle 6. Improvizace 7. Struktura divadelní hry 8. Vývoj postavy 9. Koncepce dialogu 10. Dramaturgie a režie 11. Výběr a adaptace témat a materiálu pro jeviště

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Projekt týmový [20-60 / počet studentů] - 15 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
student se orientuje v základní divadelní terminologii
Odborné dovednosti
hovoří německy na úrovni min. B1
student je schopen číst a interpretovat německé literární a dramatické texty
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
Výsledky učení
Odborné znalosti
student vysvětlí základní prvky divadelní tvorby
student charakterizuje základní dramaturgické postupy a režijní koncepce
student analyzuje vývoj postav v dialogu
student vybere vhodné téma či materiál a adaptuje ho pro divadelní prostředí
Odborné dovednosti
student využívá gesta, mimiku a pohyb k vyjádření emocí a myšlenek postav
student efektivně využívá prostor na jevišti
student je schopen improvozovat při tvorbě a provádění scén
student pracuje s rekvizitami a kostýmy
student přenese divadelní koncepty do konkrétního produktu - inscenace
Obecné způsobilosti
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky,
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení (praktické činnosti),
Projektová výuka,
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Cvičení (praktické činnosti),
Projektová výuka,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Prezentace práce studentů,
Projektová výuka,
Demonstrace dovedností,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Odborné dovednosti
Průběžné hodnocení,
Výstupní projekt,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Průběžné hodnocení,
Výstupní projekt,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Doporučená literatura
  • Hruschka, O. Theater machen. Eine Einführung in die theaterpädagogische Praxis. Paderborn, 2016. ISBN 9783825246358.
  • List, V. Theater als Unterrichtsfach : didaktische Überlegungen und Konstituenten für ein Konzept für Theaterunterricht. Dissertation.. Siegen, 2018.
  • Ulrychová, I. Drama a příběh: tvorba scénáře příběhového dramatu v dramatické výchově. Praha, 2016. ISBN 9788073314088.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr