Vyučující
|
-
Křížková Červená Jana, Mag. phil.
|
Obsah předmětu
|
Studenti se seznámí s praxí divadelní tvorby. Vytvoří inscenaci s využitím různých výrazových prostředků. 1. Gesta, mimika, pohyb. 2. Hlas, mluvení, rétorická cvičení 3. Využití prostoru na jevišti 4. Kostýmy, rekvizity a hudba 5. Proces a produkt v divadle 6. Improvizace 7. Struktura divadelní hry 8. Vývoj postavy 9. Koncepce dialogu 10. Dramaturgie a režie 11. Výběr a adaptace témat a materiálu pro jeviště
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 15 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
student se orientuje v základní divadelní terminologii |
Odborné dovednosti |
---|
hovoří německy na úrovni min. B1 |
student je schopen číst a interpretovat německé literární a dramatické texty |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
student vysvětlí základní prvky divadelní tvorby |
student charakterizuje základní dramaturgické postupy a režijní koncepce |
student analyzuje vývoj postav v dialogu |
student vybere vhodné téma či materiál a adaptuje ho pro divadelní prostředí |
Odborné dovednosti |
---|
student využívá gesta, mimiku a pohyb k vyjádření emocí a myšlenek postav |
student efektivně využívá prostor na jevišti |
student je schopen improvozovat při tvorbě a provádění scén |
student pracuje s rekvizitami a kostýmy |
student přenese divadelní koncepty do konkrétního produktu - inscenace |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Projektová výuka, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Projektová výuka, |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Hruschka, O. Theater machen. Eine Einführung in die theaterpädagogische Praxis. Paderborn, 2016. ISBN 9783825246358.
-
List, V. Theater als Unterrichtsfach : didaktische Überlegungen und Konstituenten für ein Konzept für Theaterunterricht. Dissertation.. Siegen, 2018.
-
Ulrychová, I. Drama a příběh: tvorba scénáře příběhového dramatu v dramatické výchově. Praha, 2016. ISBN 9788073314088.
|