Vyučující
|
-
Klabačková Radka, Mgr.
-
Moravcová Hana, Mgr.
-
Pivoňková Barbora, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod, zjištění jazykové úrovně studujících 2. Prohloubení gramatických znalostí prakticky slovosled, druhy vět 3. Prohloubení gramatických znalostí prakticky sloveso (druhy sloves, časování, časy) 4. Prohloubení gramatických znalostí prakticky sloveso (způsoby) 5. Prohloubení gramatických znalostí prakticky podstatné jméno (skloňování, plurál) 6. Prohloubení gramatických znalostí prakticky skloňování a stupňování adjektiv 7. Prohloubení gramatických znalostí prakticky zájmena, příslovce 8. Prohloubení gramatických znalostí prakticky předložky, spojky, číslovky 9. Úvod do problematiky didaktiky německého jazyka I. 10. Úvod do problematiky didaktiky německého jazyka II. 11. Foneticko-fonologické cvičení I. 12. Foneticko-fonologické cvičení II. 13. Opakování, evaluace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická výuka, Demonstrace dovedností, Seminář, Cvičení
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
německý jazyk na úrovni min. A2/B1 |
Výsledky učení |
---|
student/ka si rozšíří své dosavadní zkušenosti z pedagogické výstupové praxe o další z mimoškolní výuky německého jazyka formou vedení jazykového kroužku. Ověří si v praxi didaktické postupy a metody doporučené v přednáškáchy seminářích didaktiky NJ. Zároveň bude zkvalitněna jazyková kompetence |
Vyučovací metody |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Bimmel, P. et al.:. Arbeit mit Lehrwerklektionen. Goethe - Institut Muenchen, 1994.
-
Buttner, Amy. 100 aktivit, her a učebních strategií ve výuce cizích jazyků : praktické návody, jak zpříjemnit výuku studentům i sobě. 1. vyd. Brno : Edika, 2013. ISBN 978-80-266-0203-3.
-
CLAMER, F.; HEILMANN, E. Übungsgrammatik für die Grundstufe: Regeln, Listen, Übungen. Meckenheim, 2007.
-
Časopisy. Cizí jazyky,.
-
GRIESSHABER, W. Spracherwerbsprozesse in Erst- und Zweitsprache; eine Einführung.. Duisburg, 2010.
-
Heyd, Gertraude. Deutsch lehren : Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. 2., überarb. und erw. Aufl. Frankfurt am Main : Verl. M. Diesterweg, 1991. ISBN 3-425-04373-0.
-
Hirschfeld. Phonothek.
-
Machač, Pavel. Výslovnost němčiny : cvičení. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-969-3.
-
Neuner, Gerhard; Hunfeld, Hans. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts : eine Einführung : Fernstudieneinheit. 5. Berlin [etc.] : Langenscheidt, 1992.
-
Neuner, G.et al. Uebungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht. Berlin, 1981.
-
Voltrová, Michaela. Cvičebnice německé gramatiky. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2013. ISBN 978-80-7489-001-7.
-
Voltrová, Michaela. Přehledná německá gramatika. 2. vyd. Plzeň : Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-873-8.
-
Weigman, J.:. Unterrichtsmodelle fuer DaF. Ismaning, 1992.
|