Předmět: Vedení jazyk. kroužku německého jazyka 1

« Zpět
Název předmětu Vedení jazyk. kroužku německého jazyka 1
Kód předmětu KNJ/VJKN1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pivoňková Barbora, Mgr. Ph.D.
  • Klabačková Radka, Mgr.
Obsah předmětu
1. Úvod, zjištění jazykové úrovně studujících 2. Prohloubení gramatických znalostí prakticky slovosled, druhy vět 3. Prohloubení gramatických znalostí prakticky sloveso (druhy sloves, časování, časy) 4. Prohloubení gramatických znalostí prakticky sloveso (způsoby) 5. Prohloubení gramatických znalostí prakticky podstatné jméno (skloňování, plurál) 6. Prohloubení gramatických znalostí prakticky skloňování a stupňování adjektiv 7. Prohloubení gramatických znalostí prakticky zájmena, příslovce 8. Prohloubení gramatických znalostí prakticky předložky, spojky, číslovky 9. Úvod do problematiky didaktiky německého jazyka I. 10. Úvod do problematiky didaktiky německého jazyka II. 11. Foneticko-fonologické cvičení I. 12. Foneticko-fonologické cvičení II. 13. Opakování, evaluace

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická výuka, Demonstrace dovedností, Seminář, Cvičení
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 10 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
disponovat jazykovými znalostmi min. na úrovni A2
Odborné dovednosti
samostatně pracovat s odbornou literaturou a cizojazyčnými materiály
Výsledky učení
Odborné znalosti
definovat základní gramatická pravidla NJ
definovat specifika výslovnosti NJ
vymezit základní pojmy didaktiky NJ
Odborné dovednosti
aktivně používat nabyté gramatické a fonetické znalosti v praxi
samostatně pracovat s cizojazyčnými materiály
hodnotit a diskutovat konkrétní použití did. postupů a metod při rané výuce NJ
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Cvičení (praktické činnosti),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Samostatná práce studentů,
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Bimmel, P. et al.:. Arbeit mit Lehrwerklektionen. Goethe - Institut Muenchen, 1994.
  • Buttner, Amy. 100 aktivit, her a učebních strategií ve výuce cizích jazyků : praktické návody, jak zpříjemnit výuku studentům i sobě. 1. vyd. Brno : Edika, 2013. ISBN 978-80-266-0203-3.
  • CLAMER, F.; HEILMANN, E. Übungsgrammatik für die Grundstufe: Regeln, Listen, Übungen. Meckenheim, 2007.
  • Časopisy. Cizí jazyky,.
  • GRIESSHABER, W. Spracherwerbsprozesse in Erst- und Zweitsprache; eine Einführung.. Duisburg, 2010.
  • Heyd, Gertraude. Deutsch lehren : Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. 2., überarb. und erw. Aufl. Frankfurt am Main : Verl. M. Diesterweg, 1991. ISBN 3-425-04373-0.
  • Hirschfeld. Phonothek.
  • Machač, Pavel. Výslovnost němčiny : cvičení. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-969-3.
  • Neuner, Gerhard; Hunfeld, Hans. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts : eine Einführung : Fernstudieneinheit. 5. Berlin [etc.] : Langenscheidt, 1992.
  • Neuner, G.et al. Uebungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht. Berlin, 1981.
  • Voltrová, Michaela. Cvičebnice německé gramatiky. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2013. ISBN 978-80-7489-001-7.
  • Voltrová, Michaela. Přehledná německá gramatika. 2. vyd. Plzeň : Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-873-8.
  • Weigman, J.:. Unterrichtsmodelle fuer DaF. Ismaning, 1992.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní