Vyučující
|
-
Pivoňková Barbora, Mgr. Ph.D.
-
Klabačková Radka, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod, zjištění jazykové úrovně studujících 2. Prohloubení gramatických znalostí prakticky slovosled, druhy vět 3. Prohloubení gramatických znalostí prakticky sloveso (druhy sloves, časování, časy) 4. Prohloubení gramatických znalostí prakticky sloveso (způsoby) 5. Prohloubení gramatických znalostí prakticky podstatné jméno (skloňování, plurál) 6. Prohloubení gramatických znalostí prakticky skloňování a stupňování adjektiv 7. Prohloubení gramatických znalostí prakticky zájmena, příslovce 8. Prohloubení gramatických znalostí prakticky předložky, spojky, číslovky 9. Úvod do problematiky didaktiky německého jazyka I. 10. Úvod do problematiky didaktiky německého jazyka II. 11. Foneticko-fonologické cvičení I. 12. Foneticko-fonologické cvičení II. 13. Opakování, evaluace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická výuka, Demonstrace dovedností, Seminář, Cvičení
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat jazykovými znalostmi min. na úrovni A2 |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně pracovat s odbornou literaturou a cizojazyčnými materiály |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
definovat základní gramatická pravidla NJ |
definovat specifika výslovnosti NJ |
vymezit základní pojmy didaktiky NJ |
Odborné dovednosti |
---|
aktivně používat nabyté gramatické a fonetické znalosti v praxi |
samostatně pracovat s cizojazyčnými materiály |
hodnotit a diskutovat konkrétní použití did. postupů a metod při rané výuce NJ |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Bimmel, P. et al.:. Arbeit mit Lehrwerklektionen. Goethe - Institut Muenchen, 1994.
-
Buttner, Amy. 100 aktivit, her a učebních strategií ve výuce cizích jazyků : praktické návody, jak zpříjemnit výuku studentům i sobě. 1. vyd. Brno : Edika, 2013. ISBN 978-80-266-0203-3.
-
CLAMER, F.; HEILMANN, E. Übungsgrammatik für die Grundstufe: Regeln, Listen, Übungen. Meckenheim, 2007.
-
Časopisy. Cizí jazyky,.
-
GRIESSHABER, W. Spracherwerbsprozesse in Erst- und Zweitsprache; eine Einführung.. Duisburg, 2010.
-
Heyd, Gertraude. Deutsch lehren : Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. 2., überarb. und erw. Aufl. Frankfurt am Main : Verl. M. Diesterweg, 1991. ISBN 3-425-04373-0.
-
Hirschfeld. Phonothek.
-
Machač, Pavel. Výslovnost němčiny : cvičení. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-969-3.
-
Neuner, Gerhard; Hunfeld, Hans. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts : eine Einführung : Fernstudieneinheit. 5. Berlin [etc.] : Langenscheidt, 1992.
-
Neuner, G.et al. Uebungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht. Berlin, 1981.
-
Voltrová, Michaela. Cvičebnice německé gramatiky. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2013. ISBN 978-80-7489-001-7.
-
Voltrová, Michaela. Přehledná německá gramatika. 2. vyd. Plzeň : Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-873-8.
-
Weigman, J.:. Unterrichtsmodelle fuer DaF. Ismaning, 1992.
|