Vyučující
|
-
Klabačková Radka, Mgr.
-
Pivoňková Barbora, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod, seznámení s cílem semináře 2. Prohloubení syntaktických znalostí prakticky složitější větné struktury 3. Prohloubení syntaktických znalostí prakticky věta jednoduchá, topologický model, větný rámec 4. Prohloubení syntaktických znalostí prakticky vedlejší věty, hypotaxe I. 5. Prohloubení syntaktických znalostí prakticky vedlejší věty, hypotaxe II. 6. Prohloubení syntaktických znalostí prakticky parataxe 7. Dětská literatura směry, významná díla, práce s textem 8. Dětská literatura použití textu ve výuce, tipy pro zatraktivnění výuky 9. Foneticko-fonologické cvičení I. 10. Foneticko-fonologické cvičení II. 11. Dotazy, prohloubení, opakování gramatické tematiky 12. Dotazy, prohloubení, opakování didaktické problematiky 13. Opakování, evaluace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická výuka, Samostudium studentů, Seminář, Cvičení
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat jazykovými prostředky a úrovni A2/B1 |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně pracovat s odbornou literaturou a cizojazyčnými materiály |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
definovat specifika NJ v syntaktické oblasti |
analyzovat možnosti zatraktivnění rané výuky NJ |
vymezit pojem dětská literatura a její význam v rámci rané výuky NJ |
Odborné dovednosti |
---|
uplatnit dosud nabyté jazykové znalosti v mluveném i v písemném projevu |
prokázat rozvoj řečových dovedností |
zpracovat koncepci výukové jednotky NJ pro žáky 1.stupně ZŠ |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Portfolio, |
Doporučená literatura
|
-
Bimmel, P. et al.:. Arbeit mit Lehrwerklektionen. Goethe - Institut Muenchen, 1994.
-
Časopisy. Cizí jazyky,.
-
GRIESSHABER, W. Spracherwerbsprozesse in Erst- und Zweitsprache; eine Einführung.. Duisburg, 2010.
-
Heyd, Gertraude. Deutsch lehren : Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. 2., überarb. und erw. Aufl. Frankfurt am Main : Verl. M. Diesterweg, 1991. ISBN 3-425-04373-0.
-
Hirschfeld. Phonothek.
-
Hladík, Petr. 111 her pro atraktivní výuku angličtiny. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4763-7.
-
Neuner, Gerhard; Hunfeld, Hans. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts : eine Einführung : Fernstudieneinheit. 5. Berlin [etc.] : Langenscheidt, 1992.
-
Neuner, G.et al. Uebungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht. Berlin, 1981.
-
Voltrová, Michaela. Cvičebnice německé gramatiky. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2013. ISBN 978-80-7489-001-7.
-
Voltrová, Michaela. Přehledná německá gramatika. 2. vyd. Plzeň : Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-873-8.
-
Weigman, J.:. Unterrichtsmodelle fuer DaF. Ismaning, 1992.
|