Vyučující
|
-
Hochmannová Jana, Mgr. Ph.D.
-
Syrovátková Martina, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Ochrana zdraví v přirozených podmínkách, domácnosti a prevence. Ošetřovací jednotka a její vybavení, příjem, překlad a propouštění pacientů/klientů. Lůžka, typy, vybavení. Hygienická péče o dospělého a dítě, péče o dekubity. Způsoby výživy a dietní péče. Péče o hydrataci. Způsoby měření a sledování fyziologických funkcí - TT, TK, P a dýchání. Uspokojování potřeb bezpečí, bezpečného prostředí. Způsoby uspokojování spánku a odpočinku. Způsoby snižování úzkosti a strachu. Způsoby odběrů biologického materiálu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s demonstrací, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 22 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou stanoveny žádné specifické předpoklady |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student získá manuální zručnost při provádění ošetřovatelských výkonů v oblasti závislých činností sester. Student zachovává při ošetřovatelských postupech aseptické podmínky. Student se orientuje v pravidlech ošetřovatelských postupů. |
Odborné dovednosti |
---|
student nacvičuje správné postupy HER - UV lampa |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Nejedlá, Marie. Klinická propedeutika pro studenty zdravotnických oborů. 2015. ISBN 978-80-247-4402-5.
-
Šálková Jana a kol. Intenzivní péče v porodní asistenci. Praha: Grada, 2022. ISBN 978-80-271-0844-2.
-
VYTEJČKOVÁ, R., SEDLÁŘOVÁ, P., WIRTHOVÁ, J., OTRADOVCOVÁ, I., KUBÁTOVÁ, L. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné III.. Praha : Grada, 2015. ISBN 978-80-247-3421-7.
-
Vytejčková, Renata. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné I : obecná část. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3419-4.
-
VYTEJČKOVÁ, Renata, SEDLÁŘOVÁ, Petra, WIRTHOVÁ, Jana, OTRADOVCOVÁ, Iva, PAVLÍKOVÁ, Pavla. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné II.. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-3420-0.
|