|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah přednášek: - Úvod do vnitřního lékařství, základní a speciální způsoby vyšetřování - Základy bezpečné farmakoterapie v těhotenství ( kategorie podle FDA ) - Základy pneumologie, hematologie, revmatologie, endokrinologie, diabetologie, nefrologie, angiologie a kardiologie s přihlédnutím k daným chorobám v graviditě, jejich ošetřování a léčení Obsah cvičení: Problematika ošetřování pacientů na interním oddělení Ošetřovatelský proces u pacientů s chorobami dýchacího ústrojí Ošetřovatelský proces u pacientů s chorobami kardiovaskulárního systému Ošetřovatelský proces u pacientů s chorobami GIT Ošetřovatelský proces u pacientů s chorobami vylučovacího systému Ošetřovatelský proces u pacientů s poruchami metabolismu a vnitřního prostředí Ošetřovatelský proces u pacientů s poruchami krve Ošetřovatelský proces u pacientů s chorobami žláz s vnitřní sekrecí Ošetřovatelský proces u pacientů s chorobami pohybového ústrojí Ošetřovatelský proces u pacientů s onkologickým onemocněním
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Individuální konzultace, Studium textů
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 42 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
| Výsledky učení |
|---|
| Po absolvování tohoto předmětu student/ka umí identifikovat hlavní příznaky interních chorob se zvláštním důrazem na interní onemocnění u těhotných žen. Dokáže u nich zvolit správný ošetřovatelský postup a orientovat se v základních zásadách léčebných režimů včetně jejich možného negativního vlivu na průběh těhotenství. |
| Studenti porozumí odlišnostem péče a léčby o interně nemocné v rámci systému sekundární a terciární péče, naučí se základům hodnocení (posuzování) aktuálního klinického stavu pacienta v interně. |
| Seznámí se s standardními diagnostickými a léčebnými procedurami a testy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Studenti umí natočit EKG záznam. |
| Studenti umí změřit krevní tlak. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Individuální konzultace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Individuální konzultace, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Čeledová, Libuše; Kalvach, Zdeněk,; Čevela, Rostislav. Úvod do gerontologie. 2016. ISBN 978-80-246-3405-0.
-
Herle, Petr. Diferenciální diagnostika v interní medicíně. 2016. ISBN 978-80-7496-204-2.
-
Holubec, Luboš. Klinická propedeutika v klinických a interních oborech. 2017. ISBN 978-80-261-0671-5.
-
Navrátil L. a kol. Vnitřní lékařství pro nelékařské zdravotnické obory, 2., zcela přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0210-5.
-
Souček, Miroslav; Svačina, Petr. Vnitřní lékařství v kostce. 2019. ISBN 978-80-271-2289-9.
-
Šafránková A., Nejedlá M. Interní ošetřovatelství I., Grada 2010..
|