Vyučující
|
-
Slámová Věra, Mgr.
-
Borůvková Zuzana, MUDr.
-
Bužeková Libor, MUDr.
|
Obsah předmětu
|
Ošetřovatelský proces o nemocní s inkontinencí a dysfunkcí pánevního dna. Prevence úrazů ledvin a močových cest, prevence onemocnění ledvin a močových cest. Osnova cvičení: Ošetřovatelský proces u nemocných se zánětlivými onemocněními močových cest. Úloha sestry v přípravě pacienta na endoskopické vyšetření, péče o pacienta po endoskopii. Péče o pacienta s náhradní derivací moče - epicystostomie, nefrostomie, urostomie, permanentní močový katetr, intermitentní katetrizace. Ošetřovatelský proces u nemocných s chorobami ledvin - péče konzervativní i perioperační. Ošetřovatelský proces u nemocných s inkontinencí (dysfunkcemi pánevního dna). Ošetřovatelský proces u nemocných se selháním ledvin, hemodialýza, peritoneální dialýza, transplantace ledvin. Edukační plán - prevence nádorového onemocnění, prevence onemocnění ledvin a močových cest (vč. dysfunkcí pánevního dna)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student má základní znalosti anatomie, fyziologie, ošetřovatelství |
Odborné dovednosti |
---|
Student dokáže poskytovat základní ošetřovatelskou péči formou ošetřovatelského procesu. |
Student ovládá praktické výkony a intervence předepsané sylabem předmětu Ošetřovatelské postupy 1,2. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
definovat a identifikovat příznaky signalizující onemocnění |
zhodnotit akutní stav pacienta |
naplánovat vhodné ošetřovatelské intervence, |
vyhodnotit efektivitu ošetřovatelských intervencí |
naplánovat a realizovat přípravu nemocného před diagnostickým a operačním výkonem |
orientovat se ve zdravotnické dokumentaci |
Odborné dovednosti |
---|
realizovat adekvátní ošetřovatelskou péči o pacienta s onemocněním ledvin a močových cest |
edukovat pacienta před vyšetřením a operačním výkonem |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Čoupková, Hana; Slezáková, Lenka. Ošetřovatelství v chirurgii I. Praha : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3129-2.
-
HANUŠ, Tomáš a Petr MACEK. Urologie pro mediky. V Praze: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-3008-3.
-
JANÍKOVÁ, Eva a Renáta ZELENÍKOVÁ. Ošetřovatelská péče v chirurgii: pro bakalářské a magisterské studium. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4412-4.
-
Klener, Pavel. Vnitřní lékařství. 4., přeprac. a dopl. vyd. Praha : Galén, 2011. ISBN 978-80-7262-705-9.
-
ŠAFRÁNKOVÁ, Alena a Marie NEJEDLÁ. Interní ošetřovatelství. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1777-7.
|