Vyučující
|
-
Kafková Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Hochmannová Jana, Mgr. Ph.D.
-
Pitulová Ivana, PhDr. Ph.D.
-
Matějovicová Tereza, Mgr. DiS.
-
Slípková Jitka, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Pracoviště odborné praxe Zařízení preventivní medicíny, ústavy sociální péče, úřady zaměřené na sociální problematiku, azylové domy, dětské domovy, hospice Seznámení se s organizační strukturou a managementem vybraného pracoviště, s jeho cíli, cílovými skupinami, vazbami na síť institucí v regionu s obdobným zaměřením, postavením pracoviště v systému sociální správy a vztahy k neziskovým organizacím,k jiným subjektům, zdrojům financování. Znalost právních předpisů vztahujících se k dané oblasti a orientace v nich. Seznámení se s konkrétními pracovními postupy a technikami využívanými při práci v dané organizaci. Seznámení se s dokumentací vedenou na pracovišti Začlenění se do pracovního týmu, spolupráce na úkolech, samostatné plnění administrativních a organizačních úkolů. Aplikace a ověření teoretických poznatků v praxi. Prohloubení základních komunikačních dovedností. Naučit se přijímat a předávat konkrétní informace, zpracovávat zprávy, sbírat data a podkladové materiály, studovat literaturu vzhledem k dalšímu profesnímu růstu. Vyhledávání problémů ve sledované oblasti, návrhy na jejich řešení příslušnými odborníky a zaujetí vlastního stanoviska k navrhovaným opatřením.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Prezentace práce studentů, Klinická praxe pod dohledem, Demonstrace dovedností
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 170 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
student si rozšíří odborné znalosti z ošetřovatelské péče porodní asistentky. |
Odborné dovednosti |
---|
Student popíše funkci a náplň práce daného zařízení |
Student dodržuje etický kodex zdravotníka |
Student komunikuje s personálem a klienty daného pracoviště, |
Student se orientuje v problematice péče o ženu a dítě v sociálně- zdravotním kontextu. |
Student vykánává odborné výkony pod dohledem mentora odborné praxe. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studijní praxe, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
Doporučená literatura
|
-
Matoušek, O. a kol. Metody a řízení sociální práce. Praha, 2013. ISBN 978-80-262-0213-4.
-
Matoušek, Oldřich. Podpora rodiny:. 2014. ISBN 978-80-262-0697-2.
-
Moravcová, Petržílková. Základy péče v porodní asistenci II.. Pardubice, 2015. ISBN 978-80-7395-860-2.
-
Moravcová, Petržílková. Základy péče v porodní asistenci I.. Pardubice, 2015. ISBN 978-80-7395-859-6.
-
Šámalová, Vojtíšek. Sociální správa: organizace a řízení sociálních systémů. Praha: Grada, 2021. ISBN 978-80-271-2195-3.
|