|
Vyučující
|
-
Šťovíčková Marie, Mgr.
-
Nejedlá Eva, Mgr. Ph.D.
-
Vokurková Dumitru-Alexandru, Mgr. Ph.D.
-
Němcová Lenka, PhDr. Ph.D.
-
Siterová Alena, Mgr. DiS.
-
Kohout Veisová Jana, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Pracoviště ODP: Porodní sál, Novorozenecké oddělení Praxe je orientována na oblast jednodenních, lůžkových a domácích zdravotních služeb. Studenti se seznámí se strukturou služeb nemocničních lůžkových zařízení, kde je poskytována gynekologicko-porodnická diagnostika, léčba a péče. Seznámí se s organizací práce a ošetřovatelskou péčí o ženy na standardních jednotkách gynekologie, porodnických zařízeních a porodních sálech, odděleních šestinedělí, novorozeneckých odděleních apod. Naučí se hodnotit individuální zdravotní stav a potřeby žen, novorozenců i pacientů/klientů z hlediska ošetřovatelské péče. Naučí se poskytovat individuální ošetřovatelskou péči metodou ošetřovatelského procesu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Klinická praxe pod dohledem
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 255 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Odborné znalosti získané splněním předmětů: Porodnictví I, Primární a prenatální péče v porodní asistenci, Dovednosti v porodní asistenci II, Základy teorie porodní asistence. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Odborné dovednosti získané splněním předmětů: Odborná praxe II, Porodnictví I, Primární a prenatální péče v porodní asistenci, Dovednosti v porodní asistenci II, Základy teorie porodní asistence. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| student si rozšíří odborné znalosti z ošetřovatelské péče porodní asistentky. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| student se orientuje v problematice péče o rodící ženu a fyziologického novorozence. |
| Student dodržuje etický kodex zdravotníka. |
| Student vykonává odborné výkony pod dohledem mentora odborné praxe. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Samostatná práce studentů, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Sebehodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Hendrych Lorenzová, Eva. Přirozené metody podporující zdraví v praxi porodní asistentky.. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2021. ISBN 978-80-261-1077-4.
-
Marešová, Pavlína. Moderní postupy v gynekologii a porodnictví. 3. vyd.. Praha: Maxdorf, 2021. ISBN 978-80-7345-709-9.
-
Moravcová, Petržílková. Základy péče v porodní asistenci II.. Pardubice, 2015. ISBN 978-80-7395-860-2.
-
Moravcová, Petržílková. Základy péče v porodní asistenci I.. Pardubice, 2015. ISBN 978-80-7395-859-6.
-
Procházka, Martin a kol. Porodní asistence: Učebnice pro vzdělávání i každodenní praxi.. Praha: Maxdorf, 2020. ISBN 978-80-7345-618-4.
-
Wilhelmová, Radka a kol. Vybrané kapitoly porodní asistence.. Brno: Masarykova univerzita, 2021. ISBN 978-80-210-8204-5.
|