Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Komunikace se zrakově postiženým nemocným. Komunikace se sluchově postiženým nemocným. Komunikace s tělesně postiženým nemocným. Komunikace s nemocným s poruchou řeči. Komunikace s mentálně postiženým nemocným.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 5 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Výsledky učení |
---|
studenti jsou schopni - popsat formy verbální komunikace a specifikují problémy při předávání informací - vysvětlit typy rozhovorů a jejich využití ve zdravotnictví - rozlišit chyby v sociální percepci - objasnit a demonstrovat formy a význam neverbální komunikace ve zdravotnické praxi - objasnit pojem naslouchání a aplikovat jednotlivé techniky v modelové situaci |
Vyučovací metody |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Janáčková, Laura; Weiss, Petr. Komunikace ve zdravotnické péči. Vyd. 1. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-477-9.
-
Jirák, Roman; Holmerová, Iva; Borzová, Claudia. Demence a jiné poruchy paměti : komunikace a každodenní péče. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2454-6.
-
Pokorná, Andrea. Efektivní komunikační techniky v ošetřovatelství. Vyd. 3., dopl. Brno : Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2010. ISBN 978-80-7013-524-2.
-
Pokorná, Andrea. Komunikace se seniory. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3271-8.
-
Špatenková N., Králová J. Základní otázky komunikace. Praha Grada, 2009. ISBN 978-80-7262-599-4.
-
Špatenková, Naděžda. Krizová intervence pro praxi. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2624-3.
-
Venglářová, Martina; Mahrová, Gabriela. Komunikace pro zdravotní sestry. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1262-8.
|