1.Seznámení s obsahem výuky, zmapování aktuálních speciálněpedagogických zkušeností a kompetencí studentů 2.Vymezení základních pojmů a předmětu speciální pedagogiky, exkurz do speciálněpedagogické historie (historické souvislosti) 3.Pojetí normy a normality 4.Dítě (žák) se speciálními vzdělávacími potřebami, jeho osobnost a kompetence učitele v přístupu k těmto žákům 5.Přehled a klasifikace jednotlivých druhů postižení a znevýhodnění 6.Etiologické faktory postižení a jejich sociální souvislosti 7.Inkluzivní edukace dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami 8.Konzultace a diskuze ke zpracování zápočtových prací 9.Obecná specifika přístupu k dětem a žákům se speciálními vzdělávacími potřebami 10.Aktuální otázky speciální pedagogiky (legislativa, evropské a světové trendy, sociologické a filozofické otázky integrace a inkluze) 11.Videoprojekce s tématikou dítě (žák) s postižením v pedagogických situacích (rozbor, diskuze) 12.Prevence, diagnostika a terapie ve speciální pedagogice
|
-
Blažek, Bohuslav; Olmrová, Jiřina. Světy postižených : Sociální posila v rodinách s mentálně retardovaným dítětem. Praha : Avicenum, 1988.
-
ČÁP, J. Psychologie výchovy a vyučování. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-534-3.
-
Jesenský, Ján. Prostor pro integraci. Praha : Comenia Consult, 1993.
-
Kocurová, Marie. Speciální pedagogika pro pomáhající profese. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-844-7.
-
Novotná, Marie. Kapitoly ze speciální pedagogiky pro učitele : (setkání speciálněpedagogická, sociálněpedagogická a pedagogickodiagnostická). Praha : SPN - pedagogické nakladatelství, 1997. ISBN 80-85937-60-3.
-
Pipeková, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno : Paido, 1998. ISBN 80-85931-65-6.
-
Slowík, Josef. Speciální pedagogika. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1733-3.
-
Syřišťová, Eva. Normalita osobnosti. Praha : Avicenum, 1972.
-
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.
-
Vágnerová, Marie; Moussová, Zuzana; Štech, Stanislav. Psychologie handicapu. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-929-4.
-
Vágnerová, Marie. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha : Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-488-8.
-
Vítková, Marie. Integrativní speciální pedagogika : integrace školní a sociální. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.
-
Zelinková, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X.
-
Zelinková, Olga. Poruchy učení : dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7.
|