Vyučující
|
-
Ondruszová Lucie, PhDr. Ph.D.
-
Hrdina Václav, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Bezpečnost žáků v ZŠ, bezpečnosti práce. 2. Hygienické normy v ZŠ. 3. Ochrana osobních údajů. 4. Etika profese učitele. 5. Uvedení studentů do pedagogické praxe v podobě návštěv MŠ, prvního stupně ZŠ a druhého stupně ZŠ. 6. Společná reflexe viděného a prožitého, sdílení zapsaných myšlenek
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 12 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 11 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat základní představy o fungování základní školy |
Odborné dovednosti |
---|
pozorovat dění ve třídě |
vyhledat v odborné literatuře a legislativě potřebné opory pro pochopení fungování prvního stupně ZŠ |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
definovat rozdíly v nastavení chodu MŠ, prvního stupně a druhého stupně |
uvést legislativní požadavky v oblasti bezpečnosti žáků, bezpečnosti práce, hygieny a ochrany osobních údajů |
charakterizovat etické aspekty osobnosti učitele |
Odborné dovednosti |
---|
popsat zkušenosti s výukou na prvním stupni ZŠ |
zaznamenávat otázky a problémy, se kterými se student při praxi setkal |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studijní praxe, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Portfolio, |
Odborné dovednosti |
---|
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Obecné nařízení na ochranu osobních údajů.
-
Vyhláška (48/2005) o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky.
-
Chvál, Martin. Na naší škole nám záleží : jak sledovat a hodnotit kvalitu školy. Vydání první. 2018. ISBN 978-80-262-1321-5.
-
Podroužek, Ladislav. Pedagogická praxe v primární škole. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-591-5.
-
Strouhal Martin. Učit se být učitelem. Praha, 2017. ISBN 978-80-2463-465-4.
-
Šenk, Zdeněk. Bezpečnost a ochrana zdraví při práci ve státní správě a samosprávě. Praha, 2015. ISBN 978-80-7263-953-3.
-
Valentová, Klára. Zákoník práce: komentář. Praha, 2018. ISBN 978-80-7400-534-3.
|