Předmět: Vstupní praxe pro 1. stupeň ZŠ

« Zpět
Název předmětu Vstupní praxe pro 1. stupeň ZŠ
Kód předmětu KPG/9VP1S
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Ondruszová Lucie, PhDr. Ph.D.
  • Hrdina Václav, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Bezpečnost žáků v ZŠ, bezpečnosti práce. 2. Hygienické normy v ZŠ. 3. Ochrana osobních údajů. 4. Etika profese učitele. 5. Uvedení studentů do pedagogické praxe v podobě návštěv MŠ, prvního stupně ZŠ a druhého stupně ZŠ. 6. Společná reflexe viděného a prožitého, sdílení zapsaných myšlenek

Studijní aktivity a metody výuky
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 12 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 11 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
popsat základní představy o fungování základní školy
Odborné dovednosti
pozorovat dění ve třídě
vyhledat v odborné literatuře a legislativě potřebné opory pro pochopení fungování prvního stupně ZŠ
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru.,
Výsledky učení
Odborné znalosti
definovat rozdíly v nastavení chodu MŠ, prvního stupně a druhého stupně
uvést legislativní požadavky v oblasti bezpečnosti žáků, bezpečnosti práce, hygieny a ochrany osobních údajů
charakterizovat etické aspekty osobnosti učitele
Odborné dovednosti
popsat zkušenosti s výukou na prvním stupni ZŠ
zaznamenávat otázky a problémy, se kterými se student při praxi setkal
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Studijní praxe,
Seminární výuka (diskusní metody),
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Portfolio,
Odborné dovednosti
Skupinová prezentace,
Doporučená literatura
  • Obecné nařízení na ochranu osobních údajů.
  • Vyhláška (48/2005) o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky.
  • Chvál, Martin. Na naší škole nám záleží : jak sledovat a hodnotit kvalitu školy. Vydání první. 2018. ISBN 978-80-262-1321-5.
  • Podroužek, Ladislav. Pedagogická praxe v primární škole. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-591-5.
  • Strouhal Martin. Učit se být učitelem. Praha, 2017. ISBN 978-80-2463-465-4.
  • Šenk, Zdeněk. Bezpečnost a ochrana zdraví při práci ve státní správě a samosprávě. Praha, 2015. ISBN 978-80-7263-953-3.
  • Valentová, Klára. Zákoník práce: komentář. Praha, 2018. ISBN 978-80-7400-534-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr