Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Vymezení místa dramatické výchovy v současné české škole. Praktické seznámení s rolovou hrou a jejími principy používanými v dramatické výchově (hra v roli, vstupování do role, charakterizace, dramatická situece). Vstupování do rolí, budování postavy. Evaluace vlastních hereckých dispozic pro přirozené jednání hlasem a pohybem, za účelem vyjádření vnitřních stavů a emocí vlastních i určité postavy. Volné aktivity v dramatické výchově v českém kontextu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projektová výuka, Prezentace práce studentů, Samostatná práce studentů, Přednáška, Cvičení
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 16 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
komunikační a sociální dovednosti |
Výsledky učení |
---|
studenti budou schopni vystavět a vést lekci využívající metod a technik dramatické výchovy ve zvoleném výukovém předmětu. Budou schopni pojmenovat pedagogické přínosy postupů divadla ve výchově a divadla forum |
Vyučovací metody |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Ackroyd, Judith. Role Reconsidered. Stoke on Trent (UK)-Sterling (USA), Trentham Books, 2004.
-
Boal, Augusto. Games for Actors and Non-actors. London-New York, Routledge, 1993.
-
Morgan, Norah-Saxton, Juliana. Teaching Drama. , Cheltenham, Stanley Thornes (Publishers), 1989.
-
Way, Bria. Development through Drama. Humanities Press-Longman Group, 1992.
|